گروه بورس- سود پس از کسر مالیات امسال گالوانیزه فجر سپاهان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل با 183درصد افزایش پیش‌بینی شده است.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «فجر» درآمد هر سهم امسال را با ۴۲۹میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۲۱ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «فجر» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 79درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 81درصد افزایش و سود عملیاتی 95درصد افزایش نشان می‌دهد.

«فجر» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۶ شهریور مبلغ ۲۱۸ریال اعلام کرده است که به رغم عدم تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم جزئیات پیش‌بینی عملکرد سالانه تغییر کرده است که دلایل آن را کاهش میزان تولید خط نورد سرد با توجه به افزایش نرخ ورق گرم اسید شویی شده در بازار و نداشتن توجیه اقتصادی، افزایش مقدار فروش با توجه به میزان تولید خط گالوانیزه در ۶ ماهه اول و افزایش بهای تمام شده کالای فروخته شده به دلیل افزایش نرخ ورق گرم و سرد اعلام کرده است.
براساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره در نظر دارد 50درصد از سود قابل تقسیم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 86 پیشنهاد نماید.
شرکت اعلام کرده است طرح‌ها عمده در دست اجرا شامل طرح آنیلینگ با ظرفیت ۱۵۰هزار تن و با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۹۰۴۵۴میلیون ریال را با ۷۸درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری ۳ ماهه چهارم ۸۶ که کلیه ماشین‌آلات به داخل شرکت حمل و آماده نصب است،‌طرح اسیدشویی با ظرفیت ۳۰۰هزار تن و با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۴۸۹۳میلیون ریال با ۲۸درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری ۳ ماهه چهارم ۸۷ است. شایان ذکر است، شرکت در ۶ شهریور امسال ظرفیت طرح آنیلینگ را ۲۵۰هزار تن و ظرفیت طرح اسیدشویی را ۲۰۰هزار تن اعلام کرده بود که دلایل مغایرت اعلام نشده است و همچنین در تاریخ تیرماه ۸۶ تاریخ بهره‌برداری از طرح آنیلینگ را ۳۱ شهریور ۸۶ و تاریخ بهره‌برداری از طرح اسیدشویی را ۳۱ شهریور ۸۷ اعلام کرده بود که دلایل تاخیر در راه‌اندازی طرح اعلام نشده است، در ضمن شرکت اعلام کرده است که طرح سنگ‌زنی را نیز با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۳۹۲۰میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۲۱میلیون ریال با پیشرفت کار ۵درصد و تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۶ در دست اجرا دارد.