گروه بورس- پس از گذشت 10 ماه از توقف نماد لیدر تجهیزاتی‌های بورس تهران، سرانجام نماد صدرا روز گذشته در بازار پایه فرابورس بازگشایی شد.

این بازگشایی نماد پس از آن انجام شد که سازمان بورس با توجه به حاشیه‌های صدرا در بازار و زیان و بدهی سنگین این شرکت رای به خروج آن از بورس تهران داد، تا به این ترتیب این نماد حاشیه‌ساز بازار این بار خود به حاشیه بازار برود. گزارش خبرنگار ما حاکی از آن است، دیروز نماد صنعتی دریایی ایران در بازار پایه بازگشایی شد که در پی این امر بازارگردان صدرا (سهامدار عمده) به تعهد خود عمل کرد، به طوری که ۱/۸ میلیون سهم آن از سوی بازارگردان در قیمت ۱۰۰ تومان خریداری شد. در این روز، ۳۳ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۳۷ سهم از سهام بانک دی هم در نوسان منفی ۲۳/۳ درصدی مورد معامله قرار گرفت.
پس از معاملات بانک دی، نماد ذوب‌آهن اصفهان هم به لحاظ حجم معاملات در رده سوم قرار گرفت. نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بازگشایی و در حجم بالایی معامله شد. همچنین عمران و توسعه شاهد با مبادله هزار سهم کمترین حجم معاملات را داشت و قیمت هر سهم آن 3183ریال در سیستم معاملات ثبت شد.
اما سهام صنایع و معادن احیای سپاهان نیز در بازار پایه از حجم بالایی برخوردار بود.
در این روز همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در 3دی، متوقف شد. طی روز یادشده نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی مهر هم به منظور تأمین مالی شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران و همچنین نماد معاملاتی اوراق اجاره واسط مالی اسفند، به منظور تامین مالی بانک سامان ، پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق، امروز معامله شد. در این روز اعلام شد که 7/32 میلیون سهم معادل 4/74 درصداز سهام شرکت کشت و صنعت بین‌المللی چین چین به نرخ هر سهم هزار ریال و به ارزش 7/32 میلیارد ریال که در 28 آبان عرضه شده بود، پس از احراز شرایط معامله قطعی شد.
قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن هم در روز یادشده در مرز ۵۶۰هزار ریال معامله شد. در نهایت روز گذشته در بازار فرابورس در هفت هزار و ۹۴ دفعه معاملاتی، ۸۳ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۰۵ سهم به ارزش ۳۳۷ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال معامله شد.