گروه بورس- ارزش معاملات بازارهای فرابورس درهفته سوم آدزماه جاری با رشد ۳۳ درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۰۵۵ میلیارد ریال رسید. در معاملات هفته منتهی به ۲۲ آذرماه جاری در بازارهای فرابورس ۲۴۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۹۶۰ اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۵۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ۴۷۶ هزار ریال دادو ستد شد، که به ترتیب از نظر حجم و ارزش نسبت به هفته قبل ۳۳ و ۵/۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۱ تا پایان هفته سوم آذرماه امسال ۱۹ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۹۸ هزار ۷۴ اوراق بهادار به ارزش ۸۴ هزار و ۳۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دادو ستد شد است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ به ترتیب از نظر حجم و ارزش ۴/۵۸ و ۷/۵۲ درصد افزایش داشته است.

در معاملات بازار اول فرابورس ۵۴ میلیون و ۸۳ هزار و ۲۷۹ برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۱۸۰ میلیارد و ۹۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال طی هفته سوم آذرماه مبادله شد، این در حالی است که این مقدار معاملات نسبت به هفته قبل ار نظر حجم و ارزش ۳۷ و ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در بازار دوم فرابورس بیش از ۱۶۲ میلیون ۱۰۳ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴۹۰ میلیارد و ۷ میلیون ریال دادو‌ستد شد؛ که این رقم نسبت به هفته قبل از نظر حجم و ارزش به ترتیب رشد ۵۱ و ۳۴ درصد افزایش داشته است. به گزارش مدیریت بازار، طی هفته گذشته ۳۸۶ هزار و ۱۴۸ اوراق بهاداری به ارزش ۱۵۵ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۸۹۵ ریال در بازار سوم فرابورس دادوستد شده است.

افزون بر این، در بازار پایه فرابورس ۲۸ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۵۴۵ برگه سهم حق تقدم به ارزش ۱۲۷ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ۸۹۳ هزار ریال دست به دست شده است که از نظر حجم و ارزش رشد چشم گیر ۱۴۵ و ۵۷۱ درصدی را نسبت به هفته گذشته دارا بوده است.

بنابراین گزارش، در بازار ابزارهای نوین فرابورس یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۹۳۸ اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۶۳۲ میلیون و ۸۱۳ هزار ریال مبادله شد که این میزان نسبت به هفته گذشته از نظر حجم و ارزش به ترتیب رشد ۵/۲۱ و ۵/۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.