گروه بورس- روز گذشته در بازار فرابورس ایران 72 میلیون و 674 هزار و 264 سهم در 8 هزار و 522 دفعه مورد معامله قرار گرفت تا در نهایت ارزش معاملات این بازار را در آخرین روز کاری هفته منتهی به بیست‌وچهارم آبان‌ماه با رقم 305 میلیارد و 688 میلیون ریالی برخوردار سازد.

در همین شرایط، پس از بازگشایی نماد تکادو به عنوان مهمان جدید فرابورس این شرکت نیز در دومین روز حضور خود در بازار پایه شاهد معامله بیش از ۶ میلیارد ریالی بود. این در حالی است که روز گذشته قرار بود نماد شرکت مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان نیز به عنوان سهامدار ۵۱ درصدی «وکادو» در بازار پایه فرابورس بازگشایی شود، که البته این امر صورت نگرفت و ناظر بازار فرابورس اعلام کرد: نماد معاملاتی «واحیاء» روز دوشنبه، ۲۹ آبان‌ماه امسال مورد بازگشایی قرار خواهد گرفت.
افزون بر این، پس از توقف رقابت میان متقاضیان بلوک 53 درصدی ذوب‌آهن اصفهان، سرانجام سازمان خصوصی‌سازی با اعمال تغییراتی در حجم واگذاری سهام این شرکت، زمان و میزان عرضه سهام ذوب‌آهن اصفهان را اعلام کرد که این امر سبب شد تا طی دو روز کاری گذشته، سهام ذوب‌آهن اصفهان مورد توجه سهامداران حقیقی قرار گیرد.
در بازار سرمایه از شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعت البرز و مدیریت سرمایه‌گذاری امید به عنوان خریداران بالقوه این بلوک ۱۷ درصدی نام برده می‌شود. از سوی دیگر با نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع شرکت‌های ساختمانی، این روزها این گروه مورد توجه فعالان فرابورسی قرار گرفته‌ است که می‌توان به معاملات صورت گرفته در سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و باغمیشه در قیمت‌های مثبت اشاره کرد.
در همین حال، الزام شرکت‌های قندی برای فروش محصولاتشان با نرخ 13 هزار ریالی، به‌رغم تقاضای افزایش قیمت 14 تا 16 هزار ریالی، سبب شد تا تک سهم قندی فرابورس در نوسان‌های منفی معامله شود. روز گذشته سهام قند شیروان قوچان و بجنورد در نوسان منفی مورد معامله قرار گرفت. در این روز، اما قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز 57 تا 58 هزار تومان مبادله شد.
فروش موج تامین ارتباطات پارس و ادامه رقابت کالای پتروشیمی
دیروز همچنین بلوک 49 درصدی شرکت موج تامین ارتباطات پارس به قیمت پایه هر سهم 34 هزار و 97 ریال به فروش رفت.
روز گذشته بلوک ۴۹ درصدی شرکت موج تامین ارتباطات پارس معادل ۸۶ میلیون و ۴ هزار و ۸۰۰ سهم متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با سرمایه ۷/۱ هزار میلیارد ریال در بازار سوم فرابورس عرضه شد و به قیمت پایه هر سهم ۳۴ هزار و ۹۷ ریال به فروش رفت.
این در حالی است که دیروز بلوک 100 درصدی سهام کنترلی شرکت کالای پتروشیمی معادل 4 میلیون و 999 هزار و 995 سهم با شرایط 30 درصد نقد و مابقی اقساط 3 ساله در بازار سوم با قیمت پایه 38 هزار و 937 ریال عرضه شد که به دلیل رقابت در دقایق پایانی تا قیمت 40 هزار و 752 ریال، ادامه رقابت به شنبه 27 آبان موکول شد.