سنا- معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران از برنامه‌های حمایتی سهامدار عمده شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) از سهامداران حقیقی این شرکت خبر داد. محمد‌رضا عربی با بیان مطلب فوق افزود: براساس مذاکراتی که با سهامدار عمده صدرا صورت گرفته، سهامدار عمده طی یک برنامه حمایتی، تعهد کرده است سهام سرمایه‌گذاران حقیقی را خریداری کند.

وی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با مسوولان فرابورس ایران، نماد صدرا در اولین روز درج در بازار پایه فرابورس، قابل معامله خواهد شد.

معاون شرکت بورس درباره دلایل انتقال نماد معاملات شرکت صنعتی دریایی ایران به بازار پایه فرابورس گفت: این شرکت به دلیل نداشتن حداقل شرایط حضور در بازار دوم بورس تهران لغو پذیرش شد.

وی افزود: این شرکت به دلیل داشتن زیان انباشته، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است و به بازار پایه فرابورس منتقل می‌شود، به طوری‌که معاملات آن پس از بازگشایی در این بازار، دوباره از سر گرفته می‌شود.

یادآور می‌شود شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی اطلاعیه‌ای خروج شرکت صنعتی دریایی ایران از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و انتقال آن به بازار پایه فرابورس ایران را اعلام کرد. این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت صنعتی دریایی ایران از ۲۱ اسفندماه سال گذشته تاکنون متوقف بوده است.

یادآور می‌شود شرکت بورس در این اطلاعیه اعلام کرد: به اطلاع تمامی فعالان بازار می‌رساند براساس مصوبه ۱۴ آبان‌ماه سال ۹۱ هیات پذیرش اوراق بهادار، شرکت صنعتی دریایی ایران از روز شنبه ۲۰ آبان‌ماه از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف و به بازار پایه فرابورس ایران منتقل خواهد شد.