طبق رویه یکشنبه هر هفته به بررسی نمودارها و آن هم شاخص 50 شرکت برتر بازار می‌پردازیم.
همانطور که همه خوانندگان می‌دانند تحلیل تکنیکال تنها یکی از ابزارهای بررسی بازار است.
یک تحلیل جامع شامل مباحث بنیادی، تکنیکال و البته افق دید سرمایه‌گذار در بازار است.

واضح است که یک معامله‌گر برای ورود به بازار و خریدوفروش باید اندازه سرمایه و ریسک‌پذیری خودرا نیز به بررسی‌های فوق بیفزاید.
بنابر این تحلیل‌های نموداری این رسانه بیشتر به منظور بررسی پتانسیل‌های حرکتی بازار و تکمیل اطلاعات سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.
در تصویر، نمودار روزانه حرکت شاخص پنجاه شرکت برتر را ملاحظه می‌کنید. از اواخر تابستان همزمان با رشد بازار و شاخص کل، پنجاه شرکت برتر روند صعودی خودرا آغازو تا دی‌ماه سقف ۱۷۶۲ واحد را به ثبت رسانده است و تا کنون حتی ۲۳ درصد از رشد کلی خودرا اصلاح نکرده است.
بر اساس شکل حاضر پس از دی‌ماه بازار دو مرتبه دیگر حرکت مثبت خود را شروع، ولی در هیچ کدام نتوانست حتی به اندازه سقف ماقبل رشد کند و الگوی «Lower High» را تشکیل
داده است.
از طرفی در تایید موج نزولی موقت، اندیکاتور RSI با دوره 14 همان‌طور که قبل از شروع اصلاح واگرائی منفی را نمایش می‌داد، در حال حاضر همگرایی کامل با این ریزش و اصلاح را نشان می‌دهد.
بنابر این نمودارها اینگونه می‌گویند که حرکت شاخص پنجاه شرکت در بلند مدت همچنان صعودی و هم اکنون در موج کوتاه‌مدت اصلاحی (ریزشی) از روند افزایشی بلندتر هستیم.
اتمام مرحله اصلاح را در اولین مرحله می‌توان شکست خط روند نزولی ترسیم‌شده (شروع خط از سقف 1762و گذشت از سقف‌های پی‌در‌پی پایین‌تر) و تایید نهایی را در زمان شکست سقف 1762 واحدی در نظر گرفت.
تهیه و تنظیم: احسان حاجی