ایران بورس- فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) از بورس تهران به دلیل برگزاری موفق دومین دوره آموزشی در تهران و رضایت اعضای شرکت کننده در آن، قدردانی ویژه به عمل آورد. محمدرضا عربی معاون ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار با بیان مطلب فوق گفت: جلسه مدیران اجرایی فیاس، شنبه ۷ بهمن ماه سال‌جاری در حومه استانبول با حضور نمایندگانی از بورس‌های استانبول، بلغارستان، مصر، مسقط، قزاقستان، ساریوو، مقدونیه و شرکت‌های سپرده‌گذاری مقدونیه و تاکاس بانک ترکیه که مسوولیت تسویه وجوه بورس این کشور را بر عهده دارد، برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه مدیرعامل بورس استانبول گزارشی از ادغام بورس‌های این کشور مانند بورس طلا، بورس سابق استانبول (IMKB) و فیوچرز ازمیر و تشکیل بورس جدیدی به نام (استانبول بورسا) ارائه کرد. دستور جلسه مدیران اجرایی اعلام و مقرر شد جلسه بعدی مدیران اجرایی در ساریوو در ماه مه‌سال‌جاری میلادی برگزار شود.

همچنین فیاس گزارشی از ترکیب درآمدی بورس‌های عضو، تحت عنوان گزارش ساختار درآمدی (ترکیب درآمد و هزینه) ارائه کرد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عربی اظهار کرد: در ادامه این جلسه، موضوع پذیرش داوطلبین عضویت در فیاس مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تا در یک کمیته فرعی با عضویت بورس‌های بلغارستان، مسقط، و قزاقستان وضعیت داوطلبین پذیرش بررسی و روشن شود. از ایران فرابورس و بورس کالا هم درخواست پذیرش را مطرح کرده‌اند.

در ضمن فرآیند بررسی درخواست عضویت داوطلبین هم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اصلاحاتی در اساسنامه به مجمع فیاس که در اکتبر تشکیل می‌شود، پیشنهاد شود.

معاون ناشران و اعضای بورس گفت: در ادامه این جلسه از بورس تهران به دلیل برگزاری موفق دومین دوره آموزش اعضای فیاس در تهران و رضایت اعضای شرکت‌کننده در آن، قدردانی ویژه صورت گرفت.