فارس- یک مقام مسوول‌ سازمان بورس در مورد بازگشایی نماد پتروشیمی شازند اراک و دلیل بازگشایی نماد این شرکت با اعمال محدودیت نوسان قیمت توضیح داد. این مقام مسوول در سازمان بورس تاکید کرد: در حالی شرکت پتروشیمی شازند اراک طبق اطلاعات ارائه شده در ۲۸ آبان سود هر سهم سال مالی جاری با دو سناریو به ترتیب ۱۴۹۹ و ۱۹۵۰ ریال پیش‌بینی کرده بود که سود ۱۹۵۰ ریالی افشا شده و مورد اتکا قرار گرفته است. بنابراین سود ۱۹۷۸ ریالی نسبت به سود ۱۹۵۰ ریال محاسبه شده که تغییر چندانی نکرده است. به همین دلیل نماد این شرکت با محدودیت نوسان باز شد.

وی ادامه داد: در این رابطه سهامداران و کارگزاران می‌توانند، به صورت‌های مالی و اطلاعات منتشره این شرکت مراجعه کنند که طی آن به دلیل افشای سود ۱۹۵۰ ریالی هر سهم و انتشار گزارش عملکرد ۹ ماهه شرکت،فقط سود ۱۹۵۰ ریالی هر سهم قابل اتکا بود.

این در حالی است که از دیدگاه سهامداران، نماد پتروشیمی شازند در حالی بازگشایی شد که این شرکت پیش‌بینی سود هرسهم سال مالی منتهی به اسفند ۹۱ را از ۱۲۵ به حدود ۱۹۸ تومان افزایش داد و باید طبق قوانین بدون محدودیت نوسان مورد بازگشایی قرار می‌گرفت، اما نماد آن با محدودیت نوسان قیمت حداکثر ۴ درصدی باز شد.

بنابراین طبق قوانین موجود، هر شرکتی که بیش از ۲۰ درصد تعدیل سود داشته باشد، باید در روز بازگشایی نماد بدون محدودیت نوسان باز شود، ولی چنین تصمیمی برای پتروشیمی شازند اراک که بیش از ۵۰ درصد تعدیل سود داشت، رخ نداد تا برای کارگزاران و سهامداران سوال‌ و تعجب ایجاد شود.