سنا - سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پرداخت ۴۰ درصد سود سهام بانک صادرات که مطابق با قانون بودجه باید به دولت پرداخته شود و پیش بینی سال مالی ۸۸ سوالات و ابهاماتی را مطرح کرده است که عرضه اولیه سهام این بانک، منوط به رفع این ابهامات است.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور مدیران بانک صادرات ایران در سازمان بورس برگزار شد، اطلاعات حسابرسی‌نشده ۱۲ ماهه سال ۸۷ شرکت اصلی ارائه و در مورد ابهاماتی که برای سازمان وجود دارد، بحث و گفت‌وگو شد تا شرکت اطلاعات گروه برای سال ۸۷ و ۸۸ را به بازار منعکس کند.

مالمیر گفت: موضوع دیگری که برای سازمان ابهام داشت، پرداخت ۴۰ درصد سود شرکت اصلی و شرکت‌های تحت کنترل است که مطابق با قانون بودجه سال‌های ۸۷ و ۸۸ ‌باید به خزانه واریز شود. مدیران شرکت اعتقاد دارند که صرفا شرکت اصلی ‌باید ۴۰ درصد را کسر و پرداخت کند که باتوجه به تجربه سازمان در خصوص شرکت مخابرات ایران مقرر شد که شرکت مستندات خود را در خصوص عدم شمول قانون بودجه در خصوص شرکت‌های تابعه ارائه کند.

وی ادامه داد: اگر بانک صادرات اطلاعات خواسته شده توسط سازمان بورس را هرچه زودتر ارائه کند و ابهامی در اطلاعات وجود نداشته باشد، احتمال دارد که در تاریخ موردنظر سهام بانک صادرات عرضه شود، در غیر این صورت، عرضه ۶ درصد سهام بانک صادرات به زمانی موکول خواهد شد ‌که اطلاعات موردنظر ارائه و به بازار منعکس شده باشد.

این در حالی است که به گزارش ایرنا جلسه معارفه قبل از عرضه سهام بانک صادرات روز پنج شنبه ۱۴ خردادماه در دبی، روز جمعه ۱۵ خردادماه در لندن و شنبه ۱۶ ماه جاری (هفته آینده) ساعت چهار بعد از ظهر در هتل استقلال تهران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌‌‌شود. با وجودی که هیات مدیره بورس برای تعیین دقیق زمان واگذاری سهام بانک صادرات جلسه‌‌ای برگزارکرد و روز ۱۸ خرداد ماه برای واگذاری نهایی شد، اما زمان دقیق واگذاری به دلیل وجود برخی از ابهامات در اطلاعات بانک هنوز قطعی نشده است.