سنا - عضو گروه مدیران صندوق سرمایه‌گذاری امین‌گلوبال با بیان اینکه این صندوق، در پذیره نویسی اولیه، ۲۵‌‌میلیارد ریال سرمایه خارجی جذب کرده است، از تمدید یک هفته‌ای مهلت پذیره‌نویسی صندوق امین گلوبال خبر داد.

دکتر سیدعلی سجادی در گفت‌و‌گویی افزود: مذاکرات برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی همچنان ادامه دارد، اما به طور حتم با بازدهی مطلوب صندوق، سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری وارد صندوق امین گلوبال می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدیران صندوق سرمایه‌گذاری امین گلوبال مذاکراتی را با چند سرمایه‌گذار بزرگ انجام داده‌اند، اظهار داشت: پذیره‌نویسی اولیه این صندوق به مدت یک هفته تمدید شده است تا آنان تصمیم نهایی خود را برای سرمایه‌گذاری در صندوق اعلام کنند.

سجادی خاطر نشان کرد: در پذیره‌نویسی اولیه، بیش از ۸۵‌‌میلیارد ریال سرمایه جذب صندوق سرمایه‌گذاری امین گلوبال شد که این مبلغ، شرایط را برای اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم کرده است.

مدیر و ضامن صندوق سرمایه‌گذاری امین گلوبال، شرکت تامین سرمایه امین و متولی و مدیر ثبت آن بانک سامان است.

موسسه حسابرسی «دش و همکاران» نیز حسابرس این صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ خواهند بود.

پیش از این سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین (اولین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در اوراق بهادار با درآمد ثابت) و صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان (اولین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در سهام) را صادر کرده است.