سنا- سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز پذیره‌نویسی اولیه سومین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در سهام را صادر کرد. معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق افزود: صندوق سرمایه‌گذاری امین گلوبال به عنوان دومین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در سهام و سومین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ ایران پس از انجام پذیره‌نویسی اولیه و احراز شرایط لازم مجوز تاسیس و فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت خواهد کرد.

خاطر نشان می‌شود پیش از این سازمان بورس مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین (اولین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در اوراق بهادار با درآمد ثابت) و صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان (اولین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در سهام) را صادر کرده است.

دکتر «قاسم محسنی» اظهار داشت: مدیر و ضامن صندوق سرمایه‌گذاری امین گلوبال، شرکت تامین سرمایه امین و متولی و مدیر ثبت آن بانک سامان خواهد بود.

وی ادامه داد : موسسه حسابرسی «دش و همکاران» نیز حسابرس این صندوق سرمایه‌‌گذاری بزرگ خواهند بود.

بنا به گفته دکتر محسنی شعب منتخب بانک سامان پذیرای سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری امین گلوبال در امر پذیره‌نویسی اولیه و پس از آن صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق خواهند بود.

دکتر محسنی همچنین از صدور مجوز فعالیت هفدهمین صندوق سرمایه‌گذاری در سهام خبر داد و افزود: صندوق سرمایه‌گذاری بورس بیمه در پایان دوره پذیره‌نویسی اولیه موفق به جذب بیش از ۶۵۰۰‌‌میلیون ریال شد و بدین ترتیب و با احراز شرایط لازم مجوز فعالیت آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس اظهار داشت: شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران مدیر و ضامن و موسسه حسابرسی آزمون پرداز متولی و حسابرس این صندوق سرمایه‌گذاری است.

دکتر محسنی با اشاره به تقاضاهای در دست بررسی برای دریافت مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به تداوم روند رو به رشد این نهادهای مالی نوپا ابراز خوش‌بینی کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این مجوز تاسیس و فعالیت ۱۵ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام (۱۴ صندوق در اندازه کوچک و یک صندوق در مقیاس بزرگ) و یک صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را صادر کرده است.