سنا - مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش ریالی سرمایه وارد شده توسط سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران تا پایان سال ۸۷ از مرز ۹۱۹‌‌میلیارد ریال گذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، «ایوب باقرتبار» با بیان اینکه معاملات سرمایه‌گذاران خارجی از سال ۱۳۸۴ در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شده است، افزود: سرمایه‌گذاران خارجی از ابتدای ورود به بورس یعنی سال ۸۴ تا پایان سال گذشته، ۹۵۱‌‌میلیارد و ۲۵۸‌‌میلیون ریال در این بورس معامله کرده‌اند. وی ارزش کل معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران در سال ۸۷ را ۳۲۴‌‌میلیارد و ۶۹۴‌‌میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان داد و ستد، با توجه به بحران جهانی مالی حائز اهمیت است.

باقرتبار با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ کد معاملاتی برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خارجی صادر شده است، گفت: یک کد معاملاتی جدید در آذرماه سال ۸۷ برای یک سرمایه‌گذار خارجی با سقف سرمایه‌گذاری ۴۵‌‌میلیون دلار صادر شد که این سرمایه‌گذار تا پایان سال گذشته یک‌‌میلیون و ۵۰۰ هزار یورو جهت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران وارد کشور کرد.

باقرتبار به تغییر آیین‌نامه اجرایی مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی در بورس اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تصویب و رفع برخی از محدودیت‌ها، حجم معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در بورس افزایش یابد.