فارس - اهداف همایش اصل ۴۴، عملکرد گذشته و چشم انداز آینده توسط سخنگوی این همایش اعلام شد. به نقل از ستاد خبری همایش اصل ۴۴ عملکرد گذشته و چشم‌انداز آینده، یاسر مهرآور سخنگوی این همایش اظهار داشت: مخاطبان سیاست‌‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تنها دولت نبوده بلکه علاوه بر ۳ قوه کلیه صاحب نظران و اندیشمندان و آحاد مردم مخاطبان اصلی این سیاست‌‌ها به شمار می‌‌‌آیند.

مهر آور در ادامه افزود: درست است که ما در برنامه‌‌های بلند مدت و راهبردی آنچنان که باید و شاید به تمامی‌‌‌اهداف سیاست‌‌های اصل ۴۴ نرسیده‌ایم، ولی در حقیقت این همایش بیانگر ضرورت همگرایی وهم افزایی تمامی‌‌‌ مسوولان و مردم در تحقق بلند مدت اصل ۴۴ است.

سخنگوی همایش اصل ۴۴ تصریح کرد: همفکری و ارایه نظریات جدید به دولت در رسیدن به اهداف و سیاست‌‌های اصل ۴۴ ضروری است زیرا دولت بدون پشتوانه فکری صاحبنظران نمی‌‌‌تواند به اهداف عالی این اصل دست یابد.

وی تجلی هر چه بیشتر سرمایه‌‌های اجتماعی و جلب اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی داخل وخا رج از کشور را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: بررسی راهکارهای چگونگی تحقق تشکل‌‌های مردم نهاد و مدنی برای نظارت و پیگیری اجرای اصل ۴۴ از سوی دستگاه‌‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی از محور‌‌های اصلی همایش خواهد بود.