گروه بورس - مدیرعامل لیزینگ ایران از تحقق تمام برنامه‌های این شرکت در سال مالی۸۷ خبر داد و گفت: گزارش حسابرسی شده عملکرد شرکت با تایید سازمان بورس و اوراق بهادار به زودی منتشر خواهد شد.

علیرضا یزدان‌پناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، ضمن بیان این مطلب افزود: عملکرد شرکت در دوره ۱۲ماهه با تحقق کامل از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، فراتر رفته است.

وی با اشاره به اینکه منابع مصوب شده در اختیار شرکت قرار گرفته است، ادامه داد: روند اعطای تسهیلات مانند گذشته است اما سعی کرده‌ایم، توزیع مناسب‌تری را در برنامه‌های شرکت داشته باشیم.

یزدان‌پناه با بیان اینکه لیزینگ ایران در بخش خودروهای کار سنگین و سبک به طور جدی‌تر وارد شده است، گفت: امسال با بررسی صورت گرفته در نظر داریم در زمینه حمل‌و‌نقل بار و بازسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کشور حضور بیشتری داشته باشیم.

در عین حال لیزینگ ایران در همه بخش‌ها نیز حضور فعال خواهد داشت ولی به بخش حمل‌و‌نقل بار، پررنگ‌تر خواهیم پرداخت. مدیرعامل لیزینگ ایران حمل‌و‌نقل را یک بخش کلیدی در اقتصاد کشور دانست که ضرورت غیرقابل انکاری دارد.

وی در خصوص زمان برگزاری مجمع سالانه شرکت گفت: مجمع لیزینگ ایران تیرماه برگزار می‌شود، این درحالی است که در حال انجام تغییرات موردنظر بانک مرکزی در اساسنامه شرکت هستیم تا آن را مطابق اساسنامه نمونه بانک مرکزی تایید کنیم.

یزدان‌پناه در پاسخ به اینکه آزادسازی نرخ سود در لیزینگ‌ها چه تاثیری خواهد داشت، گفت: اگر سیاست‌گذاری بانک مرکزی در لیزینگ‌ها برای ایجاد رقابت ابلاغ شود، باعث شفافیت در عملکرد لیزینگ‌ها و نهایتا کاهش معقول نرخ کلی لیزینگ‌ها خواهد بود.

براین اساس با به وجود آمدن یک رقابت سالم، حق انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند از منابع مالی و تسهیلات استفاده کنند، پدید می‌آید. وی اشاره کرد: حجم شناور آزاد، قیمت و سود سهام در لیزینگ ایران منطقی است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بانک تجارت یک حامی تسهیلاتی برای لیزینگ ایران است، خاطرنشان کرد: ورود بانک تجارت به بورس در لیزینگ ایران اثر قوی‌تری خواهد داشت؛ چرا که لیزینگ ایران یکی از قویترین مجموعه‌های بانک است و بازده سرمایه‌گذاری بانک مذکور در این شرکت بسیار مناسب است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بانک‌ها در جایی که بخواهند هم نمی‌توانند مانند لیزینگ‌ها عمل کنند، خاطرنشان کرد: لیزینگ‌ها گزینه‌های بهتری در توزیع تسهیلات هستند، خصوصا اینکه حجم عملیات لیزینگ در بانک‌ها نیاز به یک فرآیند طولانی‌تر دارد. به این ترتیب لیزینگ‌ها هزینه عملیات را پایین‌تر خواهند آورد.