گروه بورس - هیات‌مدیره قند نیشابور درنظر دارد ۹۰درصد سود عملکرد سال مالی ۸۸ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، قند نیشابور درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با ۳۶میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۶۰ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره ۶ماهه منتهی به اسفندماه توانست برای هر سهم ۴۱ریال سود کنار بگذارد که ۲۶درصد سود امسال را محقق کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد قندنیشابور برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۶۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵درصد افزایش داشته است.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های برای سال مالی ۸۸ به مبلغ یک هزارو۶۹۰میلیون ریال (مبلغ ۴۷ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۹درصد از سود خالص) شامل سود سپرده‌های بانکی به مبلغ یک هزارو۶۶۵میلیون ریال و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها به مبلغ ۲۵میلیون ریال است.

از سوی دیگر پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی ۸۸ به مبلغ ۱۱میلیاردو ۲۸۲میلیون ریال (مبلغ ۳۱۳ریال به ازای هر سهم و معادل ۱۹۶درصد سود خالص) است که شامل مبلغ هفت میلیاردو۲۸۰میلیون ریال درآمد اجاره انبارها، مبلغ سه میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش دفتر تهران، مبلغ ۵۵۲میلیون ریال درآمد حاصل از اجاره زمین کشاورزی و سایر موارد به مبلغ ۴۵۰میلیون ریال است.

این درحالی است که درآمد حاصل از فروش قندنیشابور تا پایان دوره ۶ماهه منتهی به اسفند به مبلغ ۳۲میلیاردو ۸۷۶میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۳۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد و معادل ۴۲درصد بودجه امسال شرکت را پوشش داده است.