«قدرت خلاقیت در حل مسائل» منتشر شد

کتاب «قدرت خلاقیت در حل مسائل، طوفان فکر و سایر تکنیک‌ها» نوشته دکتر منوچهر کیانی انتشار یافت.

مولف که رییس اسبق دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بوده و دارای مقالات اقتصادی متعددی است در این کتاب برای اولین‌بار انواع هوش‌ها را مورد بحث قرار داده و به تفصیل بیان کرده است که انسان‌ها فقط دارای یک هوش (IQ) نیستند، بلکه می‌توانند هوش‌های گوناگونی داشته باشند.

همچنین علاوه بر توضیح هوش‌های گوناگون، هوش اجتماعی یا (EQ) را نیز مورد بررسی قرار داده و ویژگی‌های این هوش‌ها را برای خوانندگان بیان کرده است. در این مبحث همچنین علل تفاوت در هوش‌ها و چگونگی افزایش آن شرح داده شده است.اینکه آیا هوش و وراثت رابطه دارد و یا اینکه نژادی از نظر هوش بر دیگری ارجحیت دارد، طبق آخرین مطالعات و بررسی‌ها توسط مولف کتاب تشریح شده است.

در کتاب قدرت خلاقیت، خلاقیت و تئوری‌های آن به تفصیل شرح داده و تفاوت بین خلاقیت و نوآوری بیان شده است. نحوه عملکرد مغز و فرآیند اندیشیدن و انواع تفکر مبحث جالب دیگری از این کتاب است.

بخشی از کتاب در ارتباط با طوفان فکر و سایر تکنیک‌های حل مساله است. جلسات طوفان فکر که امروزه در اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها و ادارات کشورهای پیشرفته برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات پدید آمده از طریق آن حل می‌شود، در شرکت‌ها و سازمان‌های کشور ما ناشناس است. بسیاری از مدیران ما تصور می‌کنند جلسات طوفان فکر همان جلسات مذاکره با زیردستان است. در این بخش همچنین اختلاف بین جلسات طوفان فکر با اتاق فکر شرح داده شده و اتاق‌های فکر در اکثر کشورهای جهان و ایران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

علاوه بر تشریح طوفان فکر، نحوه برگزاری آن، تعداد مدعوین در هر جلسه و طریق محاسبه امتیازات به طور مفصل بیان شده است. حتی جلسات یک طوفان در مورد یک موضوع مهم در کشور که در سازمانی توسط مولف و همکارانش اجرا شده به تفصیل در این کتاب آورده شده است. اضافه بر طوفان فکر، سایر تکنیک‌های مهم حل مساله نظیر تکنیک شکوفه نیلوفر، شش کلاه فکری و خواب دیدن خلاق نیز شرح داده شده است.

این کتاب دارای کاربردهای زیادی است و خواندن آن به همه کسانی که مایلند به دانش خود بیفزایند و مسائل خود را در سازمان یا حتی خانواده خود حل کنند توصیه می‌شود.

کتاب یاد شده توسط انتشارات مرندیز با تیراژ دو هزار نسخه چاپ شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب از طریق شماره تلفن ۶۶۹۶۴۱۶۴ پخش کتاب پارسیان، اقدام کنند.