موج - کارگزاران به برخی از ضرایب رتبه‌بندی مانند جذب شرکت‌‌ها به بورس، تالارهای اختصاصی و ساختمان انتقاد دارند. حسین خزلی خرازی دبیرکل کانون کارگزاران با تاکید بر ارتقای صنعت کارگزاری، از این صنعت به عنوان زیرگروه رشته خدمات مالی یاد کرد.

وی از نیروی انسانی مورد استفاده در این شبکه و سیستم‌‌ها به عنوان عواملی نام برد که منجر به رشد این صنعت می‌شوند.

وی با اشاره به رتبه بندی کارگزاران یاد آورشد: در پی همکاری سازمان بورس و کانون کارگزاران ۸۰ درصد نظرات اعضای کانون کارگزاران در این رتبه‌بندی اعمال شد.

خرازی به انتقاد و اشکال کارگزاری‌‌ها از امتیازات در نظر گرفته شده در رتبه‌بندی اشاره کرد که این ایراد به برخی از ضرایب مانند جذب شرکت‌‌ها به بورس، تالارهای اختصاصی و ساختمان وارد شده است.

رعایت اخلاق حرفه‌‌ای

وی همچنین به امتیاز در نظر گرفته شده برای رعایت اخلاق حرفه‌‌ای از سوی کارگزاری‌ها، از برداشت‌‌های صورت گرفته از اخلاق حرفه‌‌ای اظهار تاسف کرد.

دبیرکل کانون کارگزاران گفت: اخلاق حرفه‌‌ای سند جامعی را برای چگونگی رفتار این صنعت با مشتریان و محیط بیرونی ارائه می‌‌‌دهد.وی به برگزاری دوره‌‌های اخلاق حرفه‌‌ای برای مدیران شرکت‌‌های کارگزاری اشاره کرد و گفت: در این کارگاه‌‌ها نکات غیر اخلاقی مورد بررسی قرار می‌‌‌گیرد.وی با اشاره به الزام کارگزاری‌‌ها در دریافت استاندارد ایزو تصریح کرد: اخذ این استاندارد منجر به شفاف و سالم شدن صنعت کارگزاری می‌‌‌شود.

خرازی به تلاش کانون کارگزاران در تهیه و تدوین استاندارد اختصاصی برای صنعت کارگزاری اشاره کرد که در پی همکاری کانون کارگزاران و موسسه استاندارد در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در همکاری با سازمان بورس، مطالعات مفصل و جامعی را در راستای بهبود ارتباط کارگزاران با مشتریان، دریافت و انجام سفارشات در کارگزاری‌‌ها آغازکرده‌ایم.

کاهش زمان دریافت و تحویل سفارشات

وی کاهش زمان دریافت و تحویل سفارشات به کمتر از ۳ ثانیه را نیازمند نرم افزارهای متعدد و تغییرات اساسی در چرخه امور و رابطه بین کارگزار و سیستم معاملاتی ذکر کرد.

دبیرکل کانون کارگزاران ادامه داد: دراین راستا بنا به درخواست کانون کارگزاران، سازمان بورس به شرکت مدیریت فناوری بورس تکلیف کرده است که یک پل ارتباطی را با هسته معاملاتی تعریف کند.وی گفت: این امر گامی‌‌‌برای دریافت سفارشات الکترونیکی از مشتریان است تا به موجب آن تحول بزرگی در صنعت کارگزاری و جلب مشتریان صورت گیرد.