فارس - مدیر عامل کارگزاری سهام عدالت گفت: مجموعه وزارت نفت حاضر به پرداخت ۶۰۰‌‌میلیارد تومان سود سالانه شرکت‌های پالایش و پخش به سبد سهام عدالت شد. محمد جواد شیخ در رابطه با وضعیت دریافت سود سالانه شرکت‌های تحت تابعه وزارت نفت اظهار داشت: طی هفته جاری مسوولان این وزارتخانه با معاون وزیر اقتصاد جلسه‌ای را برگزار می‌کنند تا نحوه و زمان پرداخت سود سالانه شرکت‌های پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مشخص شود.

وی با بیان اینکه تا پیش از این شرکت‌های نفتی حاضر به پرداخت سود به سبد سهام عدالت نبودند، ادامه داد: با توجه به برگزاری این جلسه انتظار می‌رود طلب ۶۰۰‌‌میلیارد تومانی کارگزاری سبد سهام عدالت از این شرکت‌ها دریافت شود تا پرداخت سود سالانه به مشمولان مرحله دوم آغاز شود.

شیخ در پاسخ به این سوال که شرکت‌های پتروشیمی تحت تابعه وزارت نفتی چه مبلغ سودی را باید پرداخت کنند؟ توضیح داد: به جز پتروشیمی بندر امام که باید ۵۰‌‌میلیارد تومان سود را به این کارگزاری بدهد باقی شرکت‌های پتروشیمی به دلیل زیان جاری یا انباشت ، سودی ندارند که به سبد سهام عدالت بدهند.

مدیر عامل کارگزاری سهام عدالت با اشاره به آغاز دریافت سود سالانه از زیر مجموعه‌های وزارت صنایع و اقتصاد (بانک‌های تجارت، صادرات و ملت) خاطر نشان کرد: مشکل دریافت باقی‌مانده سود ۲۵‌‌میلیارد تومانی از شرکت مخابرات نیز در حال برطرف شدن است و بعد از بازگشت اضافه برداشت سود مخابرات توسط خزانه این مبلغ به سبد عدالت داده خواهد شد.

شیخ درخاتمه گفت: با این اوصاف پرداخت سود ۴۰۰‌‌میلیارد تومانی مرحله دوم مشمولین سهام عدالت از اوایل خرداد ماه آغاز

خواهد شد.