گروه بورس - شرکت تولید فیبر ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۸۸ را برای اولین‌بار اعلام کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت درآمد هر سهم را با سرمایه ۱۵میلیاردو ۶۰۰میلیون ریال مبلغ ۲۹۵ریال خالص پیش‌بینی کرد.

این پیش‌بینی در مقایسه با سال قبل ۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی فروش این شرکت برای سال ۸۸ معادل ۶۶میلیاردو ۱۱۵میلیون ریال است که نسبت به سال ۸۷ از ۲۱درصد افزایش برخوردار است.

سود عملیاتی این شرکت نیز برای امسال با ۱۱درصد افزایش نسبت به پارسال ۷میلیاردو ۸۵۳میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

شرکت دلایل تغییرات و عملکرد امسال را افزایش در مقدار و نرخ فروش، افزایش بهای مواد اولیه، دستمزد و سربار و افزایش هزینه‌های مالی به دلیل افزایش تسهیلات و جرایم دیرکرد پرداخت اقساط اعلام کرده است.

شرکت اعلام کرده که طرح ۱۰ساله بهره‌برداری از جنگل‌های رشته رود را با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ چهار هزار میلیون ریال در دست دارد.

هزینه‌های انجام شده برای این طرح تاکنون مبلغ دو هزارو ۲۹۹میلیون ریال است که با ۶۰درصد پیشرفت کار همراه است.

شرکت همچنین راه‌اندازی خط دوم (ماشین‌آلات) را با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۵میلیارد ریال و راه‌اندازی خط دوم فیبر (احداث ساختمان) را با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰هزارو ۵۰۰میلیارد ریال در دست اجرا دارد.

هزینه‌های انجام شده برای این دو طرح به ترتیب ۱۹میلیاردو ۸۰۵میلیون ریال و ۱۰میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال است و هر دو طرح به ترتیب ۹۶درصد و ۱۰۰درصد پیشرفت داشته‌اند.

شرکت درنظر دارد پس از اخذ تاییدیه‌های لازم و مجوز از سازمان بورس مبلغ ۱۳میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال اندوخته توسعه و تکمیل را به سرمایه منتقل کند.

همچنین هیات‌مدیره شرکت تصمیم دارد مبلغ یک میلیاردو ۵۶۰میلیون ریال معادل ۱۰۰ریال خالص برای هر سهم از سود عملکرد سال مالی ۸۸ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.