گروه بورس - شرکت سیمان ارومیه سرمایه خود را به میزان ۳۲درصد افزایش داد و به دنبال این افزایش سرمایه، پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۸، به طور خالص مبلغ ۷۵۸ریال اعلام شد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، در مجمع فوق‌العاده «ساروم» ، افزایش سرمایه از مبلغ ۲۳۳میلیاردو ۵۷۴میلیون ریال به مبلغ ۳۱۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «ساروم» در سال ۸۸ نسبت به سال مالی قبل با ۲۳۰درصد رشد روبه‌رو بوده است، که شرکت دلیل این تغییر را پیش‌بینی در سود سهام و فروش سرمایه‌گذاری اعلام کرده است.

این درحالی است که فروش شرکت با ۶درصد کاهش به رقم ۴۳۲میلیارد ریال رسیده است که دلیل این تغییر پیش‌بینی کاهش مقداری فروش درنظر گرفته شده است.

از سوی دیگر به دلیل پیش‌بینی کاهش مقداری تولید، بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز ۷درصد کاهش را تجربه کرده است.

همچنین سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات سال ۸۸ «ساروم» نیز در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب ۹درصد کاهش و ۶درصد کاهش نشان می‌دهد. گفتنی است هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد مبلغ ۷۱۴ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.

گفتنی است، سیمان ارومیه پیش‌بینی کرده است تا پایان سال مالی ۸۸ به میزان ۸۹۰هزار تن سیمان و ۸۲۶هزارو ۵۰۰تن کلینکر تولید کند.

همچنین میزان فروش سیمان فله تیپ یک نیز با ۱۹۹درصد افزایش نسبت به سال قبل، ۱۶۵هزار تن پیش‌بینی شده است. گفتنی است شرکت پیش‌بینی کرده است تا پایان سال در مجموع ۸۹۰هزار تن از محصولات سیمان فله پوزولانی، سیمان پاکتی تیپ یک، سیمان پاکتی پوزولانی و سیمان پاکتی تیپ یک صادراتی به فروش رساند که در مجموع ۴۳۱میلیاردو ۲۸۲میلیون ریال از بابت فروش محصولات یاد شده در پیش‌بینی‌های شرکت منظور شده است.

گفتنی است، شرکت طرح توسعه خط تولید سه هزارو ۳۰۰تن کلینکر در روز با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ یک هزارو ۳۰۲میلیارد ریال را در دست اجرا دارد، که تاکنون در این رابطه ۹۱۴میلیارد ریال هزینه شده است.

شرکت تاریخ بهره‌برداری از این طرح را پایان اسفندماه سال ۸۸ اعلام کرده است.