گروه بورس - شرکت عمران و توسعه فارس گزارش ۶ماهه سال مالی ۸۸ را با تحقق ۳۴درصدی سود هر سهم و پوشش ۲۸درصدی بودجه فروش به بازار گزارش کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، عمران و توسعه فارس درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تابستان امسال را با ۱۰۲میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۵۴ریال پیش‌بینی کرده است که شرکت توانست تا پایان دوره ۶ماهه منتهی به اسفندماه معادل ۱۲۰ریال برای هر سهم پوشش دهد. همچنین درآمد حاصل از فروش محقق شده ۶ماهه عمران و توسعه فارس به مبلغ ۱۸میلیاردو ۳۶۹میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۴۸درصد کاهش برخوردار است.

این درحالی است که پیش‌بینی عملکرد عمران و توسعه فارس برای سال مالی منتهی به تابستان ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۳۴درصد افزایش فروش، ۱۴درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۷۶درصد افزایش سود عملیاتی و ۳۶درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.

عمران و توسعه فارس اعلام کرده است: با توجه به مجوز مجمع عمومی فوق‌العاده در ارتباط با افزایش سرمایه، شرکت در حال بررسی درصد افزایش سرمایه است که به محض اتخاذ تصمیم نهایی، مراتب جهت انجام مراحل قانونی آن دنبال خواهد شد.

از سوی دیگر یش‌بینی تقسیم سود امسال عمران و توسعه فارس معادل ۸۰درصد از سود خالص اعلام شده است.