گروه بورس - شرکت شاهد اعلام کرده است افزایش سرمایه تا مبلغ 1230میلیارد ریال در دستور کار شرکت است.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت شاهد درآمد هر سهم سال مالی منتهی به خردادماه امسال را با ۷۲۱میلیاردو ۶۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزارو ۹۰ریال پیش‌بینی کرده است. این درحالی است که شاهد عملکرد ۹ماهه منتهی به اسفند سال ۸۷ را با ۲۰درصد افزایش درآمد حاصل از فروش و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۴درصدی در سود محقق شده هر سهم خود به بازار گزارش کرده است.

بر این اساس شرکت شاهد توانست در دوره 9ماهه منتهی به اسفند 87 معادل 84درصد از پیش‌بینی سود هر سهم و 98درصد از پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات بودجه سال مالی 88 را پوشش دهد.
همچنین پیش‌بینی عملکرد شاهد برای سال مالی منتهی به خرداد ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات ۲۰درصد افزایش، بهای تمام شده واحدهای فروش رفته و خدمات ارائه شده ۴۶درصد کاهش، سود عملیاتی ۲۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۴درصد افزایش داشته است.
گفتنی است مبلغ 532میلیاردو 337میلیون ریال و 564میلیاردو 911میلیون ریال (به ترتیب معادل 90درصد و 72درصد از کل پیش‌بینی سود خالص) از سود سال‌های مالی 87 و 88 ناشی از فروش و پیش‌بینی فروش زمین ملارد (تغییر کاربری داده شده) است.
از سوی دیگر مبلغ ۱۴۲میلیاردو ۴۶میلیون ریال از پیش‌بینی سود خالص شرکت در سال مالی ۸۸ (به ازای هر سهم مبلغ ۱۹۷ریال و معادل ۱۸درصد از کل سود خالص) ناشی از پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها می‌باشد. شایان ذکر است که شرکت در اولین‌ پیش‌بینی سال مالی قبل پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها را مبلغ ۱۷۸میلیاردو ۶۵۵میلیون ریال اعلام کرده بود که در عملکرد واقعی مبلغ ۶۰میلیاردو ۸میلیون ریال محقق شد.
این درحالی است که بیشترین سهم را در پیش‌بینی 129میلیاردو 346میلیون ریالی درآمد سرمایه‌گذاری‌های «شاهد» از آن شرکت عمران و توسعه شاهد به مبلغ 54میلیاردو 935میلیون ریال است. همچنین سهم بازرگانی شاهد از این میزان سرمایه‌گذاری مبلغ 27میلیاردو 500میلیون ریال و شرکت هرمزانرژی مبلغ 20میلیارد ریال است.
همچنین پیش‌بینی سود حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت شاهد در سرمایه‌گذاری سعدی نیز مبلغ ۲۰میلیاردو ۸۱۵میلیون ریال درنظر گرفته شده است.