موج - مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌گذاری بانک ملی با اشاره به عرضه بلوک ۵۱ درصدی صدرا گفت: نیت شخصی من حفظ صدرا بوده است و این شرکت باید حفظ می‌‌‌شد.

فضل‌اله معظمی ‌‌‌مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌گذاری بانک ملی ایران در خصوص عرضه بلوک ۵۱ درصدی صدرا در برابر این پرسش که با توجه به تغییر مدیریت بانک ملی ایران، آیا همچنان تصمیم بر واگذاری این بلوک است؟ اظهارداشت: بر اساس قرارداد وتوافق صورت گرفته برای انجام این عرضه ،به طور قطع روز شنبه این عرضه صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت معامله صدرا برای سرمایه‌‌گذاری بانک ملی وتفاوت قیمت خرید و فروش این بلوک، زیان سهامداران این معامله چگونه جبران خواهد شد؟ گفت: سرمایه‌‌گذاری بانک ملی ۵۰۰‌‌میلیون سهم صدرا را با قیمت هر سهم ۲.۳۳۰ تومان خریداری کرد که با توجه به این کاهش ارزش، ذخیره گرفتیم.

معظمی‌‌‌ادامه داد: زمانی که صدرا به سرمایه‌‌گذاری بانک ملی واگذار شد، برنده فاز ۱۵و۱۶ پارس جنوبی در بخش دریایی بود که نه تنها آن قرارداد، بلکه هیچ قرار دیگری به صدرا واگذار نشد. وی از قراردادها به عنوان خوراک شرکت‌‌های پیمانکاری نام برد که این خوراک پس از خصوصی‌‌سازی به شرکت صنعتی دریایی ایران داده نشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌گذاری بانک ملی ایران در برابر این سوال که آیا پس از واگذاری این سهم، قرار گاه خاتم الانبیاء موفق به تقویت این شرکت خواهد شد؟ تصریح کرد: نیت شخصی من حفظ صدرا بوده است، این شرکت باید حفظ می‌‌‌شد و حالا با واگذاری صدرا، قرار گاه خاتم الانبیاء کارهای زیادی دارد که می‌‌‌تواند منجر به رشد و حفظ صدرا شود.

معظمی‌‌‌ابراز داشت: این مساله به سیاست‌‌های خاتم‌الانبیاء باز می‌‌‌گردد که چگونه در این شرکت برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به فعالیت‌‌های قرار گاه خاتم‌الانبیاء، تاکید کرد: صدرا و قرار گاه خاتم‌الانبیاء دراین شرایط می‌‌‌توانند به خوبی با هم فعالیت کنند.

وی در خصوص ابهامات موجود در شرکت صف به عنوان یکی از شرکت‌‌های زیر مجموعه صدرا، از شرکت صنعتی دریایی ایران به عنوان بزرگترین سهامدار صف نام برد که مالکیت ۲۱ درصد از این شرکت را دارا است.

وی با بیان اینکه به رغم این مساله صدرا هنوز عضو هیات مدیره‌ای در این شرکت ندارد، تصریح کرد: به منظور احقاق حقوق شرکت صنعتی دریایی ایران، از لحاظ قانونی این مساله را پیگیری کردیم که هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌گذاری بانک ملی ایران تاکید کرد: همانطور که دراین شرکت پیگیر پاره ای از مسائل بودیم، سهامدار جدید نیز منافع و مسائل این شرکت را پیگیری خواهد کرد.

وی در خصوص اطلاعیه صدرا، بر لزوم ارسال اطلاعات صدرا به بورس به خصوص قبل از عرضه بلوک ۵۱ درصدی تاکید کرد که به دلیل مشکلاتی در درون شرکت برای تهیه گزارش، ارسال این اطلاعات با تاخیر مواجه شده است.

وی با بیان اینکه تا حد امکان تلاش کردیم که این اطلاعات به صورت شفاف به بازار ارائه شود، ادامه داد: برخورد و رفتار بازار سرمایه در خوش‌بینی‌ها، امکانات موجود و کمک قرارگاه خاتم الانبیاء دراین شرکت منجر به رشد قیمت این سهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: قیمت پایه این سهم در عرضه این بلوک بر اساس تعهد صورت گرفته، ۱۰۰ تومان خواهد بود.