گروه بورس - صنایع آذرآب برای هر سهم خود در سال مالی منتهی به اسفند 88 سود پیش‌بینی کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سود هر سهم امسال آذرآب با 300میلیارد ریال سود به طور خالص مبلغ 117ریال پیش‌بینی شده است.
پیش‌بینی عملکرد آذرآب برای سال مالی ۸۸در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶درصد کاهش، سود عملیاتی مبلغ ۱۰۳میلیاردو ۸۴۵میلیون ریال افزایش و سود خالص پس از کسر مالیات مبلغ ۱۱۲میلیاردو ۴۵۲میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را اعلام نکرده است.
شایان ذکر است، پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال 88 بالغ بر 6.300میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 21ریال و معادل 18درصد سود هر سهم) می‌باشد که شرکت جزئیات آن را اعلام نکرده است.
مطابق بند ۳ گزارش حسابرس در خصوص صورت‌های مالی سال مالی ۸۶ «در سال مالی قبل شرکت بابت ادعاهایی که در مورد جبران خسارت‌های افزایش قیمت مواد، دستمزد و سایر هزینه‌های ناشی از تاخیر در شروع و اجرای پروژه درام‌ها و هارپ‌ها به کارفرمایی شرکت مهندسی و ساخت بویلرهای مپنا و پروژه ساخت و نصب مخازن و مبدل‌های پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت کرده، جمعا مبلغ ۱۰۸میلیاردو ۶۹۱میلیون ریال درآمد شناسایی کرده بود.
اگر چه شواهدی دال بر پذیرش قسمتی از ادعاهای موردنظر توسط کارفرمایان مربوط وجود داشت، جریان منافع اقتصادی مرتبط با عملیات فوق به درون واحد تجاری قابل اندازه‌گیری نبود و در نتیجه شناسایی درآمد فوق در سال‌ مالی قبل برخلاف استانداردهای حسابداری بوده است. طی سال مالی مبلغ 82میلیاردو 199میلیون ریال از ادعاهای شرکت در مورد پروژه ساخت و نصب مخازن و مبدل‌های پارس‌جنوبی توسط کارفرمای آن پرداخت شده و در نتیجه درآمد آن در سال مالی مورد گزارش محقق شده است.
در صورت اعمال تعدیلات لازم از این بابت سرفصل‌های زیان انباشته و حساب‌ها و اسناد دریافتنی تجاری گروه و شرکت مبلغ ۲۶میلیاردو ۴۹۲میلیون ریال به ترتیب افزایش و کاهش خواهد یافت. اقلام مقایسه‌ای سرفصل‌های یاد شده نیز مبلغ ۱۰۸میلیاردو ۶۹۱میلیون ریال به ترتیب افزایش و کاهش خواهند یافت.
شرکت در خصوص فروش دفتر مرکزی تهران اعلام کرده است: پیرو اطلاعات 11دی‌ماه 87 مبنی بر فروش ساختمان مرکزی این شرکت به استحضار می‌رساند که وضعیت اعلام شده به قوت خود باقی می‌باشد. بدیهی است هرگونه تغییر و تحول در ارتباط با فروش ساختمان مذکور در صورت احراز سریعا جهت انعکاس به بازار سرمایه در اختیار آن سازمان محترم قرار خواهد گرفت.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی سال مالی ۸۸ را ارائه نکرده است.