گروه بورس - بیسکویت گرجی سود خالص امسال را با کاهش پیش‌بینی کرد.

این درحالی است که درآمد حاصل از فروش سال 88 بیسکویت گرجی با 10درصد افزایش در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل مواجه شده است. به این ترتیب شرکت برای امسال مبلغ 163میلیاردو 239میلیون ریال درآمد حاصل از فروش پیش‌بینی کرده است.
براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «غگرجی» درآمد هر سهم امسال را با ۱۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۷۶ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد بیسکویت گرجی برای سال مالی 88 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 10درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 14درصد افزایش، سود عملیاتی 5درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 8درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش مقدار فروش عنوان نموده است.
شرکت اعلام کرده است، به دلیل اینکه سود حاصل از نتیجه عملیات دو سال مالی ۸۷ و ۸۸ تنها از محل فروش اقلام صادراتی است لذا مالیات برای عملکرد سال‌های مالی مزبور مورد محاسبه قرار نگرفته است.
هیات‌مدیره درنظر دارد 20درصد از سود خالص قابل تخصیص را برای تقسیم بین سهامداران به مجامع عمومی عادی سالانه سال مالی 87 و 88 پیشنهاد کند.
شرکت پیش‌بینی سال مالی ۸۸ را برای اولین‌بار اعلام کرده است.
شایان ذکر است که پیش‌بینی سود هر سهم بیسکویت گرجی با کاهش 108ریالی به مبلغ 955ریال برای هر سهم رسیده است که شرکت دلایل تعدیل را کاهش نرخ فروش عنوان کرده است.