گروه بورس - بانک سینا دلایل تغییر در پیش‌بینی‌های سال مالی 88 را در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل اعلام کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی را با 39درصد افزایش پیش‌بینی کرده است. شرکت این رقم را با توجه به تبدیل شدن به بانک در سال جاری که افزایش منابع را درپی خواهد داشت، پیش‌بینی کرده است. به این ترتیب پیش‌بینی درآمد حاصل از تسهیلات «وسینا» در سال جاری به 5هزارو 990میلیاردو 849میلیون ریال خواهد رسید. همچنین شرکت به دلیل استفاده بهینه از منابع در بخش تسهیلات، برای سالی 88 معادل 23درصد کاهش درآمد حاصل از اوراق مشارکت درنظر گرفته است.
از سوی دیگر بانک سینا امسال ۱۹میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها (پرتفوی سهام) و ۱۷۱میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی پیش‌بینی کرده است که این ارقام در سال گذشته صفر بودند.
این درحالی است که بانک سینا اعلام کرده است: دلیل اینکه مبلغ عمده‌ای در فروش سایر دارایی‌ها پیش‌بینی نشده، کاهش 96درصدی خالص درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی قابل پیش‌بینی است.
بر این اساس بانک سینا درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را با دو هزار میلیارد ریال سرمایه و افزایش ۹درصدی در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به طور خالص مبلغ ۲۷۰ریال پیش‌بینی کرده است.
خالص درآمد (هزینه‌)های غیرعملیاتی در پیش‌بینی عملکرد سال‌های مالی منتهی به 87 و 88(به این ترتیب معادل 44 و 33درصد سود خالص پیش‌بینی شده - مبلغ 110ریال و مبلغ 89ریال به ازای هر سهم) ناشی از فروش دارایی‌های ثابت شرکت در سال 87 و فعالیت‌های ساختمانی در سال 88 است.
همچنین هیات‌مدیره درنظر دارد کل سود پس از کسر کسورات قانونی را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال‌های مالی ۸۷ و ۸۸ پیشنهاد کند.
شرکت در خصوص نحوه محاسبه مالیات پیش‌بینی سال مالی 88 اعلام کرده است «براساس اظهارنظر ممیزین محترم مالیاتی در سنوات گذشته درآمد حاصل از اوراق مشارکت از مالیات معاف نبوده لذا در محاسبات فوق ذخیره لازم لحاظ گردیده است.