مهر- مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار و امور اجتماعی از افزایش ۱۸۳ درصدی میزان سهام ترجیحی واگذار شده به کارگران در سال ۸۷ نسبت به سال ۸۶ خبر داد.

مسعود کاظم زاده در خصوص آخرین وضعیت واگذاری سهام ترجیحی به کارگران در سال ۸۷ گفت: براساس آخرین آمار، در سال ۸۷ بیش از ۲‌میلیارد و ۷۶۵‌میلیون و ۶۹۰ هزار سهم به کارگران واگذار شده که در این بخش عملکرد سال ۸۶ واگذاری بیش از ۹۷۶‌میلیون و ۶۶۲ هزار سهم ترجیحی به کارگران بوده است. کاظم زاده همچنین از رشد ۶۶/۱۶۲ درصدی در تعداد کارگران برخوردار شده از سهام ترجیحی در سال ۸۷ نسبت به سال ۸۶ خبر داد و افزود: در سال ۸۶ معادل ۲۴ هزار و ۶۴۷ نفر از سهام ترجیحی برخوردار شده اند و این در حالی است که تعداد کارگرانی که در سال گذشته مشمول دریافت سهام ترجیحی شدند، به ۶۴ هزار و ۷۳۸ نفر بالغ شده است. این مقام مسوول در وزارت کار و امور اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه از نظر تعداد کارگران و تعداد سهام ترجیحی واگذار شده در سال گذشته نسبت به ۸۶ رشد خوبی داشت ولی از نظر تعداد شرکت‌های واگذار شده از ۴۰ شرکت سال ۸۶ به ۳۷ شرکت در سال گذشته کاهش یافت.

مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار و امور اجتماعی همچنین در بخش پایانی سخنانش به ارزش ریالی میزان سهام واگذار شده به کارگران در سال‌های ۸۶ و ۸۷ پرداخت و گفت: ارزش سهام واگذار شده به کارگران در سال گذشته نسبت به سال ۸۶ رشد نشان می‌‌‌دهد به نحوی که ارزش ریالی سهام ترجیحی واگذار شده به کارگران از یک‌هزار و ۲۳۲‌میلیارد و ۲۱۹‌میلیون ریال سال ۸۶ به یکهزار و ۶۷۳‌میلیارد و ۹۵۳‌میلیون ریال افزایش یافته است.