گروه بورس - شرکت شیشه قزوین پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی ۸۸ به طور خالص مبلغ ۱۲۲ریال اعلام کرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت شیشه قزوین میزان فروش خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۸ مبلغ ۲۸۶میلیاردو ۲۵۶میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که این مبلغ نسبت به سال قبل ۱۳درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت علت این رشد را افزایش مقدار و قیمت فروش درنظر گرفته است. همچنین سود ناخالص «کقزوی» با ۳۱درصد افت نسبت به سال ۸۷، مبلغ ۴/۱۹میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. همچنین این شرکت برای سال مالی ۸۸ مبلغ سه میلیاردو ۷۰۲میلیون ریال زیان عملیاتی پیش‌بینی کرده است. این درحالی است که در سال قبل شرکت ۵/۵میلیارد ریال سود عملیاتی پیش‌بینی کرده بود که دلیل این تغییر را کاهش سود ناخالص و کاهش درآمدهای عملیاتی اعلام کرده است.

به دلیل کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شیشه قزوین نیز با ۲۸درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم ۴میلیاردو ۳۰۰میلیون ریال رسیده است. این درآمد ناشی از سود سهام شرکت استخراج و فرآوری مواد اولیه شیشه (شرکت وابسته) است.همچنین سود قبل از کسر مالیات و سود پس از کسر مالیات «کقزوی» نیز به ترتیب ۵۰درصد و ۴۷درصد کاهش از خود نشان می‌دهد.

از سوی دیگر پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۸ شرکت، مبلغ ده میلیاردو ۴۹۳میلیون‌ریال (معادل ۱۰۲درصد از کل سود و مبلغ ۱۲۵ریال به ازای هر سهم) درنظر گرفته شده است که این مبلغ به طور عمده ناشی از درآمد اجاره انبار تهران به مبلغ ۷میلیاردو ۲۰۰میلیون ریال و سود سپرده‌های بانکی به مبلغ ۲/۳میلیارد‌ریال است. شرکت شیشه قزوین در ۹ماه سال ۸۷ توانسته است ۷۲درصد از پیش‌بینی درآمد سال مزبور را پوشش دهد.

همچنین هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد میزان ۱۰درصد از سود خالص خود را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند. همچنین «کقزوی» اعلام کرده است که امسال هیچ‌گونه افزایش سرمایه‌ای نخواهد داشت.