گروه بورس- فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران سود هر سهم سال مالی 88 را با درنظر گرفتن افزایش سرمایه اخیر اعلام کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سود هر سهم «دفرا» با 52میلیاردو 820میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 731ریال پیش‌بینی شده است.
این درحالی است که شرکت در ۲۰اسفند ماه سود هر سهم امسال را با ۲۶میلیاردو ۴۱۰میلیون ریال سرمایه مبلغ یک هزارو ۴۶۱ریال پیش‌بینی کرده بود.
پیش‌بینی عملکرد فرآورده‌های تزریقی برای سال مالی 88 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 21درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 17درصد افزایش، سود عملیاتی 28درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 33درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش مقدار فروش، افزایش مقدار تولید و نرخ مواد اولیه و دستمزد و سربار، استفاده بیشتر از تسهیلات بانکی و افزایش سود سپرده بانکی اعلام کرده است.
براساس مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه از مبلغ ۲۶میلیاردو ۴۱۰میلیون ریال به مبلغ ۵۲میلیاردو ۸۲۰میلیون ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل سود انباشته، مطالبات سهامداران و آورده نقدی سهامداران به تصویب رسید. از سوی دیگر هیات‌مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۵۱۱ریال سود خالص دوره را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه ۸۸ پیشنهاد کند.
فرآورده‌های تزریقی طرح پروژه قرص و کپسول‌سازی را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ 5میلیارد ریال در دست اجرا دارد که تاکنون مبلغ 4میلیاردو190میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است (84درصد پیشرفت کار) و تاریخ بهره‌برداری اوایل سال 88 برآورد شده است.
شرکت اعلام کرده است پروژه قرص‌سازی هم اکنون در مرحله خرید ماشین‌آلات اصلی و تکمیل سالن تولید است. البته به دلیل حضور در بازار با یک شرکت تولیدی دارو جهت تولید کارمزدی عقد قرارداد شده که محصول آن در حال فروش است.
بودجه تولید و فروش قرص و کپسول در سال 88 نیز براساس دو روش کارمزدی و تولیدی داخل محاسبه و بودجه شده است.بنابراین براساس اطلاعات دریافتی از شرکت، افزایش سرمایه شرکت تا تاریخ برگزاری مجمع سال 87 نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت نخواهد رسید. بنابراین به دارندگان حق‌تقدم، سود سال 87 تعلق نخواهد گرفت.