گروه بورس - هیات‌مدیره گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران درنظر دارد پس از طی مراحل قانونی نسبت به اجرای افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۶۰میلیاردو ۴۰۰میلیون ریال اقدام کند. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، مبلغ ۸۷میلیاردو ۶۰۰میلیون ریال از افزایش سرمایه مزبور از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و ۵۲میلیاردو ۸۰۰میلیون ریال آن از محل سود انباشته صورت خواهد گرفت.

قطعات اتومبیل ایران درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را با ۱۲۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزارو ۳۰۰ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «ختوفا» برای سال مالی ۸۸در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۵۷درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۱۰۰درصد کاهش، سود عملیاتی ۶۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۹درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری بابت ایجاد شرکت عرش‌آذین البرز و کاهش هزینه‌های عملیاتی بابت کاهش تعداد پرسنل اعلام کرده است.

از سوی دیگر جمع درآمدهای «ختوفا» در پیش‌بینی امسال با ۵۴درصد افزایش در مقایسه با سال مالی قبل مبلغ ۱۶۸میلیاردو ۶۵۷میلیون ریال اعلام شده است که کاهش هزینه‌های پرسنلی به علت کاهش در تعداد پرسنل مهم‌ترین عامل آن ذکر شده است.

همچنین پیش‌بینی تقسیم سود سال ۸۸ «ختوقا» معادل ۹۰درصد از سود خالص اعلام شده است.