ایلنا - رییس اصل ۴۴ شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تاخیر به وجود آمده در واگذاری سهام شرکت حفاری شمال گفت: در این رابطه کشش بورس برای واگذاری سهام این شرکت نفتی در حال بررسی است.

علی کاردر در خصوص آخرین وضعیت پرونده واگذاری سهام شرکت پترو ایران گفت: درخصوص واگذاری سهام این شرکت، بررسی‌ها در حال نهایی شدن است.

به گفته این مقام مسوول در شرکت ملی نفت، پیش‌بینی می‌شود تکلیف پرونده پترو ایران تا پایان فروردین ماه امسال به طور کامل مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری سهام شرکت پترو پارس از سوی سازمان خصوصی‌سازی و به شکل مزایده‌ای بیان کرد: زمان دقیق این واگذاری باید از طریق سازمان خصوصی‌سازی مشخص شود و در این رابطه شرکت ملی نفت نقشی ندارد.

کاردر در پاسخ به این سوال که آیا از نظر قانونی امکان خرید سهام این شرکت توسط شرکت خریدار پترو ایران وجود دارد، توضیح داد: از نظر قانونی مشکلی برای خرید سهام پتروپارس توسط این شرکت وجود ندارد.

تاخیر در عرضه سهام حفاری شمال

رییس اصل ۴۴ شرکت ملی نفت در ادامه با اشاره به تاخیر در واگذاری سهام شرکت حفاری شمال، یکی از دلایل این تاخیر را بررسی بازارهای سرمایه‌ای و کشش بورس عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود سهام شرکت حفاری شمال تا اردیبهشت‌ماه در بورس عرضه شود.

به گفته وی، در حال حاضر کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای واگذاری سهام حفاری شمال در بورس توسط شرکت ملی نفت به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شده است.

کاردر در پایان در پاسخ به این پرسش که دلیل تاخیر در واگذاری سهام شرکت‌های نفتی به بخش خصوصی چیست؟ اظهار کرد: در این رابطه مسوولان و معاونان وزارت نفت علاقمند به واگذاری سهام شرکت‌ها هستند.