گروه بورس - کنفرانس بین‌‌‌‌المللی توسعه نظام تامین مالی با رویکرد نوآوری‌‌‌‌های مالی، با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، بانک توسعه اسلامی، یکی از موسسات وابسته به آن (مرکز تحقیقات و آموزش‌های اسلامی IRTI) و برخی نهادهای معتبر مالی و صنعتی داخل کشور در ۲۰-۲۲ اردیبهشت‌‌‌‌ماه سال جاری در محل سالن همایش‌‌‌‌های بین‌‌‌‌المللی صدا و سیما برگزار می‌‌‌‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، توجه به نوآوری‌های مالی و تامین پشتوانه‌‌‌‌های علمی و پژوهشی در راستای دستیابی به اهداف سیاست‌‌های کلی برنامه پنجم توسعه که در اواخر سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است از مهمترین رویکردها و ویژگی‌‌های طراحی و اجرای این برنامه بوده است.

تبیین نقش تفصیلی بخش مالی در قالب بسته‌‌‌‌های سیاستی برنامه پنجم توسعه و طراحی استراتژی توسعه نظام مالی و تامین مالی کشور که در چارچوب آن بتوان نقش بانک ها، واسطه‌‌های مالی و سایر نهادها و ابزارهای مالی را برای نیل به رشد غیرتورمی متناسب با اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله تبیین کرد، از مهمترین دلایل ضروری بودن برگزاری این برنامه ذکر شده است.

از عمده برنامه‌‌‌‌های این کنفرانس، انتقال تجربیات شرکت‌‌ها و موسسات داخلی و برخی از کارشناسان معتبر بین‌‌‌‌المللی و ارائه برنامه‌‌‌‌ها و سیاست‌‌های دولت جهت توسعه نظام تامین مالی خواهد بود. همچنین در ادامه این برنامه ۷ کارگاه آموزشی تخصصی با همکاری اساتیدی از نهادها و موسسات معتبر بین‌‌‌‌المللی و داخلی در نظر گرفته شده است.