گروه بورس - شرکت توسعه معادن روی ایران از عدم تحقق فروش زمین ایران‌خمسه در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۸۷ خبر داده است.

براساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، توسعه معادن روی اعلام کرده است: امکان انتقال سند و فروش این زمین به تولید روی ایران (شرکت تابعه) به دلیل مشکلات مالی و عدم توافق با شهرداری زنجان جهت تغییر کاربری در سال ۸۷ مقدور نیست. بنابراین از آنجایی که در بودجه ۹ماهه شرکت اصلی در سال ۸۷ مبلغ ۷۵میلیاردو ۱۸۹میلیون ریال سود پیش‌بینی شده است که با توجه به اطلاعات فوق سود حاصل از فروش زمین مذکور در سال مزبور تحقق نخواهد یافت.

شایان ذکر است که شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت اصلی را در ۲۱بهمن ۸۷ مبلغ ۶۰ریال اعلام کرده بود. با توجه به عدم تحقق درآمد حاصل از فروش به مبلغ ۷۵میلیاردو ۱۸۹میلیون ریال، درآمد هر سهم شرکت مبلغ ۶۹ریال از این بابت کاهش خواهد یافت.

به این ترتیب شرکت سود هر سهم به زیان ۹ریالی برای هر سهم تبدیل خواهد شد. لازم به توضیح است که سود مذکور در بودجه تلفیقی ارائه شده در ۲۱بهمن ۱۳۸۷ به دلیل فروش درون‌گروهی حذف شده است، در نتیجه اثرات حذف این سود تنها بر EPS شرکت اصلی خواهد بود.