موج - مطالبات شرکت کارگزاری سهام عدالت از ۷ وزارتخانه دولتی اعلام شد.

در پایان سال مالی منتهی به پایان تیرماه ۸۷ شرکت کارگزاری سهام عدالت، ۳۶ شرکت از شرکت‌‌های واگذار شده وزارتخانه‌‌های وزارت اقتصاد و امور دارایی، بازرگانی، نفت، صنایع، نیرو و وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در مجموع باید ۱۷هزارو ۶۸۶میلیاردو ۱۷۷میلیون ریال سود به این کارگزاری پرداخت کنند. بر این اساس پس از پرداخت سه هزارو ۶۲۱میلیاردو ۱۷۴میلیون ریال این سود از سوی برخی از این شرکت‌ها، ۱۴هزارو ۱۶۰میلیاردو ۷۸۴میلیون ریال آن هنوز به حساب شرکت کارگزاری سهام عدالت واریز نشده است.

وزارت اقتصاد و دارایی

در پی واگذاری سهام سه بانک تجارت، ملت و صادارت از سوی وزارت اقتصاد و دارایی به کارگزاری سهام عدالت، یک هزارو ۷۳۶میلیاردو ۲۹۶میلیون ریال سود به این شرکت جهت سال مالی منتهی به پایان تیرماه ۸۷ تعلق می‌‌‌گیرد که با توجه به مهلت قانونی در نظر گرفته شده، این سه بانک تا پایان فصل بهار باید سود خود را به حساب کارگزاری سهام عدالت واریز کنند.

وزارت صنایع

این گزارش می‌‌‌افزاید: بر اساس مطالبه ۶هزارو ۲۲۶میلیاردو ۲۴۲میلیون ریالی شرکت کارگزاری سهام عدالت از شرکت‌‌های زیر مجموعه وزارت صنایع، ۲هزارو ۵۱۷میلیاردو ۵۹۷‌میلیون ریال آن وصول شده است. از این‌رو مبلغ ۳هزارو ۷۸۱میلیاردو ۴۶۸میلیون ریال از مجموع سود سهام قابل پرداخت شرکت‌‌های صنایع مس ایران، فولاد مبارکه، فولادخوزستان، چادرملو، گل گهر، ایرالکو، سایپا، سیمان داراب، فولاد آلیاژی ایران، سیمان دشتستان، ایران خودرو، شهر صنعتی کاوه و شهر صنعتی البرز به شرکت کارگزاری سهام عدالت باید به حساب این شرکت واریز شود.

وزارت ارتباطات و اطلاعات

بنابراین گزارش، شرکت‌‌های مخابرات ایران و مخابراتی راه دور از مجموع بدهی به مبلغ یک هزارو ۲۰۱میلیاردو ۳۱۱میلیون ریالی خود به کارگزاری سهام عدالت معادل ۹۵۱میلیاردو ۹۰۰میلیون ریال آن را پرداخت کرده اند. بنا به مهلت قانونی در نظر گرفته شده برای شرکت مخابرات ایران در پرداخت سود، مبلغ ۲۴۲میلیاردو ۷۱۵میلیون ریال آن باید در بیست و هفتمین روز از تیرماه امسال به حساب شرکت کارگزاری سهام عدالت واریز شود.

وزارت نفت

مجموع مطالبات کارگزاری سهام عدالت نیز از ۱۱ شرکت زیرمجموعه وزارت نفت ۷هزارو ۱۹۱میلیاردو ۹۸میلیون ریال است. شرکت‌‌های پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت آبادان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت شازند اراک، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندر امام، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت کرمانشاه، ملی حفاری ایران و حمل و نقل پتروشیمی‌‌‌به عنوان شرکت‌‌های زیر مجموعه وزارت نفت در سبد سهام کارگزاری سهام عدالت قرار گرفته‌‌اند که تا کنون هیچ مبلغی را به این شرکت پرداخت نکرده ا ند.

وزارت بازرگانی

این گزارش می‌‌‌افزاید: سود دریافتی کارگزاری سهام عدالت بابت سال مالی منتهی به پایان تیرماه ۸۷ از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‌‌‌ایران به عنوان تنها شرکت زیرمجموعه وزارت بازرگانی ۹۶۰میلیارد ریال است که تنها ۱۰میلیارد ریال آن از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی‌‌‌ایران پرداخت شده است.

وزارت نیرو

پس از ورود شش شرکت از شرکت‌‌های زیر مجموعه وزارت نیرو به شرکت کارگزاری سهام عدالت، در پایان سال مالی ۸۷ شرکت کارگزاری سهام عدالت باید مبلغ ۳۷۱میلیاردو ۲۳۰میلیون ریال از سوی این شرکت‌ها به کارگزاری سهام عدالت پرداخت می‌‌‌شد. با توجه به پایان مهلت قانونی شرکت‌‌های مپنا، نیروترانس، پارس سوئیچ، مشائیر، سایبر و شهر صنعتی رشت هنوز ۲۳۲میلیاردو ۵۲۱میلیون ریال از باقی مانده این سود با ورود به سال ۸۸ پرداخت نشده است.

سود‌‌های تسویه نشده

این گزارش در پایان می‌‌‌افزاید: مجموع مانده سود تسویه نشده دوره مالی منتهی به پایان تیرماه ۸۶ شرکت کارگزاری سهام عدالت ۹۵میلیاردو ۷۸۱میلیون ریال است.