مهر - مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی‌‌‌ایران گفت: همزمان با بحران‌‌های جهانی و پیام مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف، شناورهای زیانده کشتیرانی حذف شدند.

محمدحسین داجمر گفت: دستورهایی که مقام معظم رهبری در ارتباط با اصلاح الگوی مصرف در تمامی‌‌‌بخش‌‌های کشور داده‌اند از مدت‌ها قبل در کشتیرانی جمهوری اسلامی‌‌‌ایران پیاده‌سازی شده و با تحول اقتصادی که سال‌‌ها پیش در این مجموعه صورت گرفته، موضوع مهمی‌‌‌نظیر آزادسازی نرخ سوخت پیشاپیش انجام شده است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی‌‌‌ایران افزود: هم اکنون کشتی‌های این ناوگان با قیمت‌‌های بین المللی سوخت را تحویل می‌‌‌گیرند و بر همین اساس، سعی شده که تجهیز، نوسازی و توسعه ناوگان به نحوی صورت گیرد که شناورها و کشتی‌ها حداقل مصرف سوخت را داشته باشند. وی تصریح کرد: همچنین هر ساله سعی شده که تکنولوژی جدیدی را برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و روغن در کشتی‌ها در نظر بگیریم تا در بزرگترین هزینه‌‌های ناوگان که مربوط به سوخت و روغن می‌‌‌شود، صرفه جویی کنیم. در این راستا بهره وری نیز بسیار مناسب شده است.به گفته داجمر، با وقوع بحران‌‌های مالی در دنیا نگهداری برخی شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی‌‌‌ایران توجیه اقتصادی ندارد و بنابراین از گردونه حذف شده‌اند.