گروه بورس - سازمان خصوصی‌سازی در دومین آگهی مزایده مجتمع صنعتی گوشت فارس مبلغ شرکت در مزایده را از ۱۲هزارو ۴۷ریال به ۵۲۳میلیون و ۴۳۱هزار ریال افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ما، این سازمان اسفندماه سال گذشته ۱۰۰درصد سهام این شرکت را با ارزش پایه هر سهم به میزان یک ریال و مبلغ ۱۲هزارو ۴۷ریال سپرده شرکت در مزایده آگهی کرده بود.

ولی در دومین آگهی منتشره برای مزایده سهام این شرکت، سازمان خصوصی‌سازی ارزش پایه یک ریالی را حفظ کرده ولی مبلغ سپرده را تا ۵۲۳میلیون و ۴۳۱هزار ریال افزایش داده است.

فعالیت این شرکت شامل انجام عملیات کشاورزی، دامداری و ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی است و ۱۰۰درصد سهام این شرکت هم متعلق به شرکت تولید محصولات کشاورزی دامی و منابع طبیعی است.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در مورد دلایل انتشار آگهی دوباره این شرکت گفت: در مزایده اول ۱۳متقاضی درخواست‌های خرید خود را به سازمان ارائه کردند.

ارزش کل ۱۰۰درصد سهام این شرکت حدود ۲۴ هزار تومان نقد طی ۱۰روز کاری بود که با توجه به اینکه سه نفر از خریداران ارقام بالایی را پیشنهاد کردند در نتیجه سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفت این مزایده را تجدید انتشار کند.

وی افزود: اما ارقامی که سه نفر متقاضی پیشنهاد کرده بودند طی ۹ روز کاری که در شرایط مزایده آمده بود، همخوانی نداشت و آن‌ها درخواست افزایش این مدت را داشتند.

رقم پیشنهادی خریدار اول ۹۷۰میلیون تومان طی ۱۶۰روز، نفر دوم ۵۵۰میلیون تومان طی ۱۵۰روز و نفر سوم هم ۱۵۰میلیون تومان طی ۱۲۰روز بود. وی ادامه داد: احتمالا سازمان خصوصی‌سازی به دلیل اینکه با خریداران و شرایط قانونی مواجه شده، تصمیم بر تغییر شرایط معامله گرفته که این تغییر تنها در مبلغ سپرده شرکت در مزایده خود را نشان داده است. از طرف دیگر در آخرین مزایده واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در سال گذشته ۴۹درصد سهام شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان بدون وجود خریدار روی میز فروش باقی ماند.