گروه بورس - شرکت سیمان شرق پیش‌بینی سود هر سهم سال 88 را با سرمایه 840میلیارد ریال مبلغ 298ریال خالص اعلام کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار این پیش‌بینی در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال 87 با 26درصد کاهش مواجه است.
این درحالی است که پیش‌بینی فروش و سود ناخالص شرکت به دلیل افزایش در مبلغ فروش ناشی از افزایش فروش سیمان صادراتی ۱۶درصد بیشتر از سال ۸۷ است.
شرکت مبلغ حاصل از فروش سال 88 را مبلغ 725میلیاردو 807میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.
سود ناخالص شرکت نیز ۴۲۶میلیاردو ۸۹۴میلیون ریال پیش‌بینی شده است.
شرکت هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی سال 88 را 109میلیاردو 944میلیون ریال پیش‌بینی کرده که 523درصد بیشتر از سال 87 است. شرکت اعلام کرده که محاسبه مبلغ 69میلیاردو 752میلیون ریال بابت هزینه‌های بازاریابی و فروش است.
شرکت هزینه‌های قبل از بهره‌برداری واحد ۳ و درآمد حاصل از سایش کلینکر را حذف کرده و به همین دلیل سود (زیان) عملیاتی سال ۸۸ را صفر پیش‌بینی کرده است.
همچنین کاهش در سود سپرده‌های بانکی به دلیل کاهش نقدینگی و استرداد سرمایه‌گذاری‌ها باعث شده که پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه شرکت برای سال 88 با 71درصد کاهش نسبت به سال 87 مبلغ 6هزارو 305میلیون ریال پیش‌بینی شود.
بنابراین گزارش سود عملیاتی شرکت نیز به دنبال افزایش هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات و کاهش هزینه‌های قبل از بهره‌برداری تنها با یک درصد افزایش نسبت به سال ۸۷ مبلغ ۳۱۶میلیاردو ۹۵۰میلیون ریال پیش‌بینی شده است.
همچنین هزینه‌های مالی شرکت برای سال 88 مبلغ 99میلیاردو 838میلیون ریال پیش‌بینی شده است. شرکت اعلام کرده که با توجه به راه‌اندازی واحد سه هزارو 400تنی بهره تسهیلات دریافتی به هزینه مالی انتقال یافته است.
براساس مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت در تاریخ ۲۵دی‌ماه ۸۷، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۲۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۴۰میلیارد ریال معادل ۱۰۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تصویب شده است.