فارس - معاون سازمان خصوصی‌‌سازی از انجام زمان‌بندی واگذاری ماهانه بیش از ۴۴۰ شرکت دولتی برای تصویب در هیات عالی واگذاری خبر داد.

مهدی عقدایی اظهار داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، شرکت‌‌های دولتی در سال جاری واگذار خواهند شد و اساس زمان بندی ماهانه بوده و در حال حاضر زمان بندی ۴۴۰ شرکت دولتی ماهانه تعیین شده است.

وی ادامه داد: زمان بندی ماهانه واگذاری شرکت‌‌های دولتی از اردیبهشت تا پایان اسفندماه ۸۸ تهیه شده تا در اولین جلسه هیات واگذاری به تصویب برسد.

به گفته عقدایی در صورت تصویب این برنامه زمان‌بندی، شرکت‌های مشمول واگذاری بر حسب زمان تعیین شده به صورت مزایده یا بورس واگذار خواهند شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: این برنامه زمان‌بندی بعد از تصویب در هیات واگذاری اعلان عمومی خواهد شد تا همه سرمایه‌گذاران و سهامداران بازار سرمایه از آن مطلع شوند. عقدایی در برابر این سوال که آیا معامله ۱۱۰‌‌میلیارد تومانی پترو ایران که در آذر ماه سال گذشته به صورت مزایده‌ای صورت گرفت نهایی شده یا خیر، پاسخ داد: خریدار این شرکت در حالی ۲۰‌‌میلیارد تومان از وجه نقد معامله را پرداخت کرده که از نظر سازمان خصوصی‌سازی این معامله قطعی بوده و برخی مشکلات موجود آن در حال برطرف شدن است.

سازمان خصوصی‌سازی آذرماه سال جاری شرکت مشمول اصل ۴۴ توسعه پترو ایران را به مبلغ ۱۰۷‌‌میلیارد تومان به مزایده گذاشت و این شرکت بدون هیچ رقیبی توسط شرکت دانا انرژی به ارزش ۱۱۰‌‌میلیارد تومان خریداری شد، اما در قطعیت معامله این شرکت مشکلاتی به وجود آمد.