ایسنا - شاخص سهام در بازار مالی عربستان سعودی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به همین مدت در سال ۲۰۰۸ میلادی بیش از ۶۹/۴۷ درصد کاهش یافت. در پی شدت یافتن بحران در بازار مالی عربستان سعودی در سال جاری حجم معاملات و شاخص‌ها در سه ماهه نخست امسال به شدت کاهش یافت.

طبق آمارهای منتشر شده در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۶‌‌میلیارد و ۶۰‌‌میلیون سهم به ارزش ۳۰۴‌‌میلیارد و ۶۹۰‌‌میلیون ریال سعودی (‌۲۵/۸۱‌‌میلیارد دلار) در بازار مالی ریاض معامله شد و شاخص سهام نیز در آخرین روز ماه مارس ۲۰۰۹ میلادی به ۷۸/۴۲۸۸ واحد رسید.

میزان معاملات صورت گرفته شده در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به همین مدت در سال ۲۰۰۸ میلادی بیش از ۵۷/۸ درصد کاهش نشان می‌‌‌دهد.

کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در بورس دبی

با تداوم بحران در بازارهای مالی امارات حجم سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بورس‌های دبی و ابوظبی در چند هفته اخیر روند نزولی داشت.

طبق گزارش بورس دبی، حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بازار مالی دبی در هفته گذشته از مرز ۹/۷۴۸‌‌میلیون درهم گذشت که بیش از ۷/۳۲ درصد از کل معاملات صورت گرفته شده در این بورس را تشکیل می‌‌‌دهد.

همچنین حجم فروش سهام توسط خارجی ها در بورس دبی در هفته گذشته از مرز ۷۷۵‌‌میلیون و ۱۰۰ هزار درهم گذشت که ۸/۳۳ درصد از حجم کل معاملات فروش را تشکیل می‌‌‌دهد.