ایسنا - طبق دستور سازمان خصوصی‌سازی، پتروشیمی مبین جزو هلدینگ صنعت پتروشیمی عسلویه است که برای خصوصی‌سازی به بورس می‌رود و فقط ۳۴ درصد آن دولتی باقی خواهد ماند. علی محمد بساق‌زاده، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مبین، با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌اکنون مجتمع پتروشیمی مبین تقریبا یک واحد دولتی است. فاز دوم پتروشیمی مبین که پتروشیمی دماوند نام گرفته است، از لحاظ اجرایی دولتی است، ولی تمام سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد. به گفته او پتروشیمی دماوند که هم‌اکنون بین ۵ تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از لحاظ ظرفیت تناژ تولیدی ۵/۲ برابر پتروشیمی مبین است.

تامین نیازهای برخی واحدهای پتروشیمی عسلویه

وی افزود: برخی واحدهای پتروشیمی مانند مهر، مروارید و در آینده نزدیک کاویان، باوجود این‌که در فاز ۲ عسلویه قرار دارند، ولی از آنجاکه برنامه‌ریزی و نصب آن‌ها از قبل شروع شده بود و در مرحله پیش‌راه‌اندازی و یا راه‌اندازی هستند، تمام نیاز یوتیلیتی آنها ازطریق پتروشیمی مبین تامین می‌شود.

بساق‌زاده با بیان این‌که درحال حاضر پتروشیمی مبین مسوول تامین نیازهای آب، برق، بخار، اکسیژن، ازت، هوای ابزار دقیق و هوای سرویس تمام واحدهای پتروشیمی منطقه عسلویه است، گفت: همچنین پتروشیمی دماوند برای تامین نیاز یوتیلیتی واحدهای فاز۲ عملیاتی شده و اقدامات قراردادی آن در بخش‌هایی مانند نیروگاه آغاز، دربخش آب و تصفیه‌خانه، پیمانکار مشخص شده و در بخش هوای ازت و اکسیژن نیز انتخاب پیمانکار در حال نهایی‌شدن است.