سنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اهم برنامه‌های این سازمان در سال ۸۸ را تشریح کرد.

دکتر «علی صالح‌آبادی» گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار تقویت نهادها، بازارها و ابزارهای مالی را در سال ۸۸ با جدیت دنبال خواهد کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: لایحه یک فوریتی توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید اواخر سال گذشته به تصویب دولت محترم رسید و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. وی ادامه داد‌‌: بدون شک با تصویب این لایحه، علاوه برحل مشکلات مالیاتی نهادها و بازارهای جدید، راه برای نوآوری‌ها و طراحی‌های نو در بازار سرمایه باز خواهد شد. دکتر صالح‌آبادی کارهای توسعه‌ای را از دیگر برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۸۸ اعلام کرد و اظهار داشت‌‌: شرکت فرابورس ایران (OTC) در سال جدید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سه بازار اول، دوم و سوم برای بازار فرابورس طراحی شده است، افزود‌‌: شرکت‌هایی که شرایط ورود به بورس اوراق بهادار را ندارند، با طی فرآیند پذیرش آسان‌تر در این بازار مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار صدور مجوز نهایی صندوق‌های زمین و ساختمان را از دیگر برنامه‌های توسعه‌‌ای این سازمان در سال ۸۸ عنوان کرد و گفت‌‌: این صندوق‌ها می‌توانند به تجهیز منابع مالی بخش ساخت و ساز مسکن کمک شایانی کنند. وی با بیان اینکه پروژه‌های مشخصی برای صندوق‌های زمین و ساختمان تعریف شده است، اظهار داشت‌‌: مجوز فعالیت این صندوق‌ها در اردیبهشت ماه امسال صادر می‌شود. وی ادامه داد‌‌: سازمان بورس و اوراق بهادار در

سال ۸۸، نهادسازی و ابزارسازی در بازار سرمایه را همانند سال‌های گذشته ادامه خواهد داد، به طوریکه ابزارها و نهادهای مالی جدیدی در این بازار تاسیس خواهند شد. دکتر صالح‌آبادی از راه‌اندازی شرکت‌های سبدگردانی در سال ۸۸ خبر داد و گفت‌‌: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نیز در این سال توسعه خواهند یافت.

وی با تاکید بر این نکته که برنامه‌های خوبی در بخش نرم‌افزاری تدوین شده است، اظهار داشت: امیدواریم امسال معاملات «آن‌لاین» در بازار سرمایه راه‌اندازی شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند به سهولت درخواست‌های خرید و فروش خود را به صورت مستقیم وارد سیستم معاملات بورس کنند.رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود‌‌: به طور حتم با راه‌اندازی معاملات آن‌لاین، گام بزرگی در جهت عام کردن بازار سرمایه و ورود اقشار مختلف مردم به بورس انجام خواهد شد. دکتر صالح‌آبادی خاطر نشان کرد‌‌: در سال ۸۸ عرضه سهام شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی ادامه خواهد یافت به گونه‌ای که شرکت‌هایی که شرایط بورس را بدست آورند، سهامشان در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.