فارس - معاون سازمان خصوصی‌سازی از عرضه ۵۰درصد به اضافه یک سهم شرکت مخابرات ایران تا پایان بهار خبر داد.

مهدی عقدایی گفت: براساس برنامه زمان‌بندی، سهام شرکت‌های حفاری شمال، ذوب آهن، بانک‌های صادرات و تجارت و بیمه‌‌های البرز، دانا و آسیا و همچنین باقی سهام بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و بلوک‌ ۵۱ درصدی مخابرات در سه ماهه اول واگذار خواهند شد.

وی اظهار داشت: برنامه زمانبندی واگذاری شرکت‌های دولتی در سه ماهه اول سال مشخص شده است که بر این اساس شرکت‌های بزرگ و مشتری‌داری چون حفاری شمال، ذوب آهن، بانک‌های صادرات و تجارت، سه بیمه دانا، آسیا و البرز طی سه ماه نخست سال جاری واگذار خواهند شد. وی ادامه داد: این در حالی است که باقی سهام بانک ملت و پالایش نفت اصفهان نیز در مدت

یاد شده در بورس عرضه خواهند شد و از طرف دیگر بلوک ۵۰ درصد به اضافه یک سهم مخابرات نیز به صورت عمده در اواخر اردیبشهت و یا اوایل خرداد ماه واگذار می‌‌‌شود.

مخابرات مشکل امنیتی ندارد!

عقدایی در پاسخ به این سوال که آیا موانع واگذاری سهام مدیریتی شرکت مخابرات برطرف شده یا خیر، تصریح کرد: مسائل امنیتی واگذاری این شرکت برطرف شده و مشکلی در خصوص فروش شرکت مخابرات به بخش خصوصی وجود ندارد.

معاون سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: برای واگذاری بلوک مدیریتی شرکت مخابرات کمیته‌ای با همکاری سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ارتباطات و فناوری تشکیل شده تا در خصوص صلاحیت خریداران این شرکت بزرگ و مهم کشور و چگونگی فروش و قیمت‌گذاری

آن مشخص شود.

عقدایی در برابر دیگر سوال فارس مبنی بر اینکه آیا امکان فروش سهام این چند شرکت بزرگ کشور طی سه ماه فصل بهار امکان‌پذیر است یا خیر، خاطر نشان کرد: با توجه به مزیت‌های هر یک از شرکت‌های مشمول واگذاری در سه ماهه اول سال، مشتریان و خریداران متعددی از گذشته برای خرید سهام این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، لذا مشکلی در واگذاری سهام شرکت‌های یاد شده وجود ندارد.

«گوشت فارس» دوباره آگهی می‌شود

معاون سازمان خصوصی‌سازی در بخش دیگری از اظهارات خود به تعیین تکلیف فروش مزایده‌ای سه شرکت دولتی در ۲۷ اسفند سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرکت مترا در حالی به قیمت بالاتر از قیمت پایه به فروش رفت (۳‌‌میلیارد تومان) که مقرر شد فروش مزایده‌ای شرکت گوشت فارس به دلیل عدم قیمت نداشتن و وجود برخی مشکلات یک بار دیگر آگهی شود.

انحلال شرکت «بتن گیلان»

عقدایی ادامه داد: از طرفی دیگر شرکت بتن گیلان مشتری نداشت، لذا مقرر شد به هیات واگذاری پیشنهاد انحلال این شرکت دولتی داده شود که در این صورت این شرکت منحل خواهد شد.

وی در خاتمه به مزایده ۹ شرکت دولتی در ۷ اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۲‌‌میلیون سهم شرکت‌های پتروایران، کشت و صنعت شهید بهشتی، سیمان لوشان، شبکه‌های آبیاری و زهکشی زرینه‌رود، روغن نباتی شیراز، فرآب، پالایش نمک طبی برلیان، رادیاتور اتومبیل آرمکو و قند شازند را به ارزش تقریبی ۴۰۲‌‌میلیارد تومان عرضه خواهد کرد.