ثبت نام آزمون‌های بازار سرمایه آغاز شد

سنا - ثبت نام آزمون‌های مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه از دیروز آغاز شده است. رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق افزود: برای نخستین بار تمامی مراحل ثبت نام آزمون بازار سرمایه پرداخت هزینه ثبت‌نام، تکمیل فرم‌ها و دریافت کارت ورود به جلسه به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

«رضا کیانی» اظهار داشت‌‌: علاقه‌مندان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال فرصت دارند تا با مراجعه به سایت ویژه ثبت‌نام آزمون‌های یادشده (http://reg.seo.ir) در این آزمون‌ها شرکت کنند.

وی گفت‌‌: شرکت‌کنندگانی که در مهلت مزبور تمامی مراحل ثبت‌نام (شامل ورود مشخصات فردی، پیوست کردن عکس پرسنلی و انجام عملیات بانکی) را به انجام رسانده باشند، با مراجعه به سایت ثبت‌نام و وارد کردن شناسه خود در روزهای ۱۸ تا ۲۲ اردبیهشت ماه می‌توانند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد در صورتی که تعداد شرکت‌کنندگان آزمون اصول مقدماتی بازار سرمایه (اعم از بورس اوراق بهادار و بورس کالا) در شهرهای تبریز، شیراز، کرمان، اصفهان، مشهد، ارومیه، بندرعباس، رشت، ساری، زاهدان، کرمانشاه، همدان، اردبیل، اهواز، زنجان، قزوین، کیش و یزد به حد نصاب لازم برسد، آزمون‌های یادشده افزون بر تهران در شهرهای فوق نیز برگزار خواهد شد.

همچنین آزمون‌های تحلیل‌گری (اعم از بورس اوراق بهادار و بورس کالا) و معامله‌گر قراردادهای آتی تنها در حوزه امتحانی تهران برگزار خواهد شد.

کیانی در ادامه یادآور شد امکان شرکت در دو آزمون مقدماتی و تحلیل‌گری به طور همزمان وجود ندارد و به آن دسته از شرکت‌کنندگانی که بدون داشتن گواهی‌نامه اصول مقدماتی در آزمون تحلیل‌گری شرکت کرده و نمرات لازم را بدست آورده‌اند، مدرکی ارائه نخواهد شد.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد آزمون‌های بازار سرمایه می‌توانند به سایت‌ ویژه ثبت‌نام (http://reg.seo.ir) مراجعه کنند.