گروه بورس - سیمان هرمزگان در عملکرد سه ماهه منتهی به بهمن ماه توانست معادل 25درصد سود خالص و درآمد حاصل از فروش سال مالی 88 خود را محقق کند.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان هرمزگان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آبان‌ماه امسال را با 271میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزارو 532ریال پیش‌بینی کرده است.
این درحالی است که سیمان هرمزگان توانست تا پایان دوره سه ماهه منتهی به بهمن‌ماه با ۴۲درصد افزایش درآمد حاصل از فروش معادل ۲۲۷میلیاردو ۲۰۴میلیون ریال درآمد کسب کند. از سوی دیگر درآمد محقق شده هر سهم «سهرمز» در این دوره سه ماهه مبلغ ۳۸۵ریال بود که ۲درصد افزایش را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.
پیش‌بینی عملکرد سیمان هرمزگان برای سال مالی 88 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 24درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 22درصد افزایش، سود عملیاتی 25درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 28درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده، با توجه به اینکه محل کارخانه در منطقه محروم واقع است مطابق مفاد ماده ۱۳۲قانون مالیات‌های مستقیم از تاریخ صدور پروانه بهره‌برداری (۰۴/۰۹/۸۱) به مدت ۱۰سال از پرداخت مالیات معاف است.
مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت در 30بهمن برگزار شد و افزایش سرمایه از مبلغ 135میلیاردو 500میلیون ریال به مبلغ 271میلیارد ریال (معادل 100درصد) از محل سود انباشته را تصویب کرد.
شرکت اعلام کرده است؛ هیات‌مدیره درنظر دارد مبلغ ۲۹۰میلیاردو ۷۰۸میلیون ریال (مبلغ ۱.۰۷۳ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به ماه آبان پیشنهاد کند.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 88 را با سرمایه 135میلیاردو 500میلیون ریال در 5آبان 87 مبلغ 3.065ریال و با سرمایه 271میلیارد ریال در 17اسفند 87 مبلغ 1.532ریال اعلام کرده بود.