پالایشگاه‌‌های اصفهان و تبریز را در موقعیت بهتری عرضه می‌‌‌کنیم

شانا - مهندس سید نورالدین شهنازی‌زاده گفت: با توجه به رکود کنونی بورس جهان و ایران، در انتظار موقعیتی مناسب تر برای عرضه سهام پالایشگاه‌‌های اصفهان و تبریز هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران درباره عرضه سهام شرکت‌‌های پالایشی در بورس اوراق بهادار اظهار داشت: عرضه سهام شرکت‌‌های پالایشی بر اساس مصوبات تعیین شده صورت می‌‌‌پذیرد و انجام این کار به عهده شورای واگذاری سهام پالایشگاه‌‌ها در بورس اوراق بهادار است.

مهندس سید نورالدین شهنازی‌زاده درباره عرضه سهام پالایشگاه اصفهان در بورس اوراق بهادار ادامه داد: ۵ درصد از سهام اولیه شرکت پالایش نفت اصفهان سال گذشته در بورس اوراق بهادار عرضه و معامله شد و بخش دیگری از سهام نیز به زودی در بورس عرضه خواهد شد.

وی افزود: پس از مشورت با مسوولان مربوط تصمیم گرفتیم ۲۵ درصد دیگر از سهام پالایشگاه اصفهان را در موقعیتی مناسب به صورت بلوکی در بورس اوراق بهادار عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران با بیان این که شورای عالی واگذاری سهام در باره عرضه سهام ۲۵ درصدی شرکت پالایش نفت اصفهان تصمیم گیری می‌‌‌کند، گفت: عرضه سهام شرکت پالایش نفت تبریز نیز به همین ترتیب است؛ ابتدا یک سهام ۵ درصدی، سپس بقیه سهام در بورس اوراق بهادار عرضه می‌‌‌شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به محض این که شورای واگذاری سهام تصمیم خود را مبنی بر عرضه سهام پالایشگاه اعلام کند، آمادگی کامل برای عرضه سهام پالایشگاه تبریز در بورس اوراق بهادار را داریم.

۵ درصد از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان، تابستان سال ۱۳۸۶در بورس اوراق بهادار عرضه و معامله شد که بر اساس قانون سازمان بورس اوراق بهادار، بخش دیگری از سهام این شرکت نیز باید در اولین فرصت عرضه شود.

مسوولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی، مقدار دومین عرضه سهام پالایشگاه اصفهان را ۲۵ درصد به صورت بلوکی اعلام کرده بودند که زمان عرضه این سهام به دلیل رکود بازار جهانی و تاثیر آن بر بورس ایران تا امروز به تعویق افتاده است.

شرکت پالایش نفت تبریز از دیگر پالایشگاه‌‌هایی است که درخواست عرضه سهام خود را به سازمان بورس اوراق بهادار ارائه کرده و با موافقت این سازمان مجوز عرضه سهام اولیه خود را دارد که انجام این مهم نیز با تاخیر

رو به رو شده است، در حالی که اواخر بهار سال جاری، فرصت یک ساله این شرکت برای عرضه سهام اولیه به پایان خواهد رسید.