گروه بورس - شرکت توسعه صنایع بهشهر رشد ۲۹درصدی سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های ۸۸ را نسبت به سال مالی قبل تجربه می‌کند. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران بورسی، افزایش سودآوری شرکت‌های تابعه منجر شده تا «وبشهر» در این پیش‌بینی با رشد مواجه شود.

از سوی دیگر فروش ۳۱درصد از سهام شرکت صافولاد بهشهر در سال ۸۷ باعث شد تا سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری در این شرکت به صفر برسد.

سال گذشته سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها برای این شرکت معادل برابر ۵۴۳میلیاردو ۲۵۰میلیون ریال بود. در سایر فعالیت‌های این شرکت نیز برای سال مالی ۸۸، افزایش ۴۸درصدی نسبت به سال قبل وجود دارد که به دلیل درآمد حاصل از مشارکت این رشد به ثبت رسید.

پیش‌بینی عملکرد توسعه صنایع بهشهر برای سال مالی منتهی به پایان ۸۸ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۹درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ ۵۴۳میلیاردو ۲۵۰میلیون ریال کاهش، سود عملیاتی ۳۴درصد کاهش، سود پس از کسر مالیات ۳۹درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را افزایش سودآوری شرکت‌های تابعه، فروش ۳۱درصد شرکت صافولاد بهشهر در سال ۸۷، افزایش درآمد حاصل از مشارکت و کاهش هزینه‌های مالی عنوان کرده است.

هیات‌مدیره «وبشهر» درنظر دارد سود نقدی معادل ۸۰درصد سود خالص پس از کسر سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. این شرکت با سرمایه دو هزارو ۱۶۰میلیارد ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را معادل ۳۰۴ریال درنظر گرفته است. این شرکت در پرتفوی خود سهام شرکت‌های صنعتی بهپاک، صنایع بسته‌بندی ایران، شکر، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، چین چین را دارا است. در این میان در سال مالی جاری صنایع بسته‌بندی ایران معادل یک میلیاردو ۴۴۰میلیون ریال و گروه صنایع بهشهر معادل ۵۶میلیاردو ۸۶۰میلیون ریال سود به شرکت «وبشهر» می‌دهند.

از این‌رو در مجموع برابر ۵۸میلیاردو ۳۰۱میلیون ریال سود از این بابت عاید شرکت توسعه صنایع بهشهر می‌شود.