گروه بورس - کنتورسازی ایران دلایل تغییر پیش‌بینی سود سال آینده را شامل افزایش تعداد و حجم فروش و تولید و دریافت وام به دلیل پرداخت نشدن بدهی از سوی مشتریان عنوان کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، کنتورسازی ایران درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را با ۱۰۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزارو ۷۱۵ریال پیش‌بینی کرده است. از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ شرکت نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۳۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۴۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۲۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۲۴درصد افزایش نشان می‌دهد. «آکنتور» اعلام کرده است که اقلام عمده خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه از محل سود سپرده کوتاه‌مده نزد بانک‌ها است.

شرکت اعلام کرده است با توجه به اینکه براساس دستور وزارت نیرو خرید کنتور باید به صورت مناقصه‌ای انجام یابد بنابراین به دلیل حضور چندین رقیب و ایجاد بازار رقابتی برای تولیدکنندگان کنتور، شرکت ریز اطلاعات تولید و فروش را به تفکیک اعلام نمی‌کند.

کنتورسازی ایران سود امسال را با افزایش ۱۳۹ریالی مبلغ ۷۶۷ریال پیش‌بینی کرده است که شرکت دلایل تعدیل را ناشی از سود بازرگانی خرید و فروش محصولات اعلام کرده است که بنا به نیاز مشتریان و عدم جوابگویی خط تولید فعلی، تعداد ۲۷هزارو ۵۰۰دستگاه کنتور از خارج کشور خریداری شده است که به دلیل روزهای پایانی سال، باقیمانده آن در بودجه سال ۸۸ لحاظ شده است.