گروه بورس - شرکت سیمان هگمتان پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۸ به طور خالص مبلغ ۳۲۰ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «سهگمت» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را در اطلاعیه قبلی مبلغ ۴۱۰ریال عنوان کرده بود که دلایل این تعدیل را کاهش مبلغ فروش به دلیل تغییر در ترکیب فروش محصولات و کاهش تقاضای بازار و افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش هزینه‌های تولیدی اعلام کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۷درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش مقدار تولید و فروش محصول سیمان، افزایش مقدار فروش کلینکر به دلیل آزادسازی صادرات کلینکر و افزایش خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه اعلام کرده است.این درحالی است که هیات‌مدیره درنظر دارد مبلغ ۱۴۳میلیاردو ۳۲۷میلیون ریال (مبلغ ۲۸۵ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.

گفتنی است سیمان هگمتان پروژه احداث واحد دوم با تولید سه هزارو ۴۰۰ تن در روز را در دست اجرا دارد، که ۸۲/۹۹درصد از طرح پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین هزینه‌های انجام شده تاکنون به مبلغ یک میلیاردو ۴۳۸میلیون ریال رسیده است.

گفتنی است واحد سنگ‌شکن و سالن اختلاط این طرح در مهرماه ۸۶ و آسیاب مواد خام در اسفندماه ۸۶ به بهره‌برداری رسیده، همچنین واحد کوره در فروردین ۸۷ راه‌اندازی

آزمایشی شده و در اردیبهشت ماه همان سال به بهره‌برداری قطعی رسیده است. این درحالی است که واحدهای آسیاب سیمان و بارگیرخانه در اواخر تیرماه راه‌اندازی آزمایشی شده و از ابتدای مردادماه به بهره‌برداری قطعی رسیده و کارهای تکمیلی پروژه همچنان در جریان است.

سیمان هگمتان تولید یک میلیون و ۶۰۰هزار تن کلینکر، ۵۹۵هزار تن سیمان تیپ ۲ و ۸۵۵هزار تن سیمان تیپ ۴۲۵-۱ را برای سال ۸۸ پیش‌بینی کرده است.

همچنین شرکت فروش ۳۷۰هزار تن کلینکر را تا پایان سال ۸۸ در برنامه خود دارد. این درحالی است که «سهگمت» فروش سیمان تیپ ۲فله، سیمان تیپ ۲ پاکتی و سیمان تپ ۴۲۵-۱ فله و پاکتی هر کدام به ترتیب صد هزار تن، ۴۹۵هزار تن، ۵۷۵هزار تن و ۲۸۰هزار تن را تا پایان سال آینده پیش‌بینی کرده است.