ایسنا- موضوع برداشت۴۰‌درصد سود دولت از شرکت مخابرات برای سال آینده برطرف و در مجلس مصوب شده است که این موضوع باید برای سال ۸۷ نیز مشخص شود، زیرا به هر حال از حساب‌های آنها برداشت شده است.

دکتر حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس، در خصوص آخرین وضعیت شرکت مخابرات اظهار کرد: کار مشترکی با سازمان بورس در حال انجام است که براساس آن نامه‌ای به شرکت مخابرات ارسال و درخواست شده است که این شرکت قبل از باز شدن اطلاعات خود را به صورت شفاف ارائه کند.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاران به شرکت بورس نامه نوشته و خواستار شفافیت اطلاعاتی این شرکت شدند؛ بنابراین احساس می‌شد در اطلاعاتی که شرکت مخابرات به بازار ارائه کرده، ابهاماتی وجود دارد که در این راستا جلسه باز معارفه برگزار شد و در این جلسه فعالان بورس سوالات خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات باید پیش‌بینی ۸۸ خود را ارائه کند، خاطرنشان کرد: برای بازگشایی نماد شرکت مخابرات باید گزارش‌های مربوط به سال ۸۷ در خصوص تبصره بودجه‌ای که در آن دولت۴۰‌درصد سود خود را از آن برداشته است، ارائه کند که تاکنون این شرکت اطلاعات خود را ارائه نکرده است.

مدیرعامل شرکت بورس تاکید کرد: تلاش ما این است که سعی کنیم حداکثر شفاف‌سازی را انجام دهیم زیرا شرکت مخابرات سال‌ها تحت قانون محاسبات عمومی فعالیت کرده و در حال حاضر به سهامی عام تبدیل شده است. بنابراین برخی روش‌های حسابداری آن‌ها همچنان مانند گذشته است لذا تا جایی که ممکن است در مورد این شرکت شفاف سازی می‌شود.