موج- سازمان بورس ورود افراد فاقد گواهی‌نامه اصول مقدماتی را به سالن معاملات ممنوع کرد.

ایوب باقر تبار، مدیر نظارت بر کارگزاران از کلیه شرکت‌های کارگزاری بورس اوراق بهادار و کالا درخواست کرد تا مانع از ورود افراد فاقد گواهی‌نامه اصول مقدماتی بازار سرمایه در سالن معاملات شوند.

اگر چه این بخشنامه از سوی مدیرنظارت بر کارگزاران به شرکت‌های کارگزاری عضو بورس اوراق بهادار تهران وبورس کالای ایران ابلاغ شده است، اما ناکافی بودن تعداد دارندگان گواهی‌نامه حرفه‌ای در بازار سرمایه سبب شد تا هیات مدیره سازمان بورس برای بر آوردن نیازهای این عرصه، به افرادی که فاقد دوسال کار در شرکت‌های کارگزاری یا سازمان و شرکت بورس بودند، به صورت مشروط مجوز ورود به سالن معاملات را صادر کند.

این امتیاز بر اساس صورت جلسه اردیبهشت ماه هیات مدیره سازمان بورس مشمول افرادی می‌شود که به صورت تمام وقت در شرکت‌های کارگزاری فعالیت می‌کنند.

در واقع مشارکت‌کنندگان آزمون‌های اصول مقدماتی که حد نصاب همه دروس به استثنای زبان انگلیسی را کسب کرده باشند به طوری که نمره آنها کمتراز حد نصاب، اما برابر یا بیشتر از میانگین نمرات کل داوطلبان آزمون مربوطه باشد، موفق به دریافت این مجوز یک ساله هستند.

این مجوز یک ساله که از چهاردوره آزمون پس از آزمون‌های اردیبهشت و آبان ۸۶‌ و بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۸۷ صادر می‌شود، در صورت عدم دریافت گواهی مربوطه در دوره‌های بعدی لغو خواهد شد.